סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

שלום לכבוד הרב.

קודם כל אני מודה לכם על האפשרות לשאול שאלה בכתב זה מאד מקל עלי אישית.

יש לי שתי שאלות לכבוד הרב:

שאלה ראשונה: היום לאחר הטלת שתן ועל גבי נייר הקינוח ראיתי כתם חום בהיר. האם זה אוסר אותי?

שאלה שניה, שאחלק אותה לשתיים:

מאחר ובגלל שיש לי התקן של מירנה ואין לי מחזור כל חודש אז, 1.האם כשבלנית שואלת אותי שלא ראתה אותי הרבה זמן (אין לי ספק שזו שאלה בכיוון טוב בקטע חברי), אז האם מותר לומר לה שיש לי התקן ואין לי מחזור כל חודש? 2. והאם בעקבות זה שאומר לה שיש לי התקן היא יכולה לומר שאני לא יכולה לטבול?

תודה רבה לכבוד הרב, אתם עושים עבודת קודש.

הרב ניסים פנירי שליט"א
38 צפיות

שלום כבוד הרב.

אשתי בהריון ב"ה, שלשום ראתה כתם חום-אפור (יותר מגריס) על מגן תחתון, ואתמול ראתה כתם אדמדם (יותר מגריס) על מגן תחתון. היום בבוקר היה נקי. מה הדין?

יישר כח גדול.

הרב ניסים פנירי שליט"א
57 צפיות

אחרי התקנת ההתקן היה לי כתמים ורירית למשל יומיים. האם זה מטמא אם כבר הייתי בשבעה נקיים ולספור מחדש?

הרב ניסים פנירי שליט"א
21 צפיות

עשיתי היום התקנה של התקן מירנה, הרופאה אמרה שיש דימום כתוצאה מהתפיסה של הצוואר עם הצבת בגלל שהרחם היה אחורי

האם הדימום מטמא? 

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
147 צפיות

שלום כבוד הרב.
הנוטלת פרימולוט-נור למשך 10 ימים, והפסיקה, האם צריכה לפרוש מתשמיש עד שתראה דם וסת?

הרב ניסים פנירי שליט"א
531 צפיות

שלום וברכה.

הבן שלי בן חודשיים וחצי ומקבל הנקה מלאה ומידי פעם כשאין לאשתי אפשרות להניק כגון שהילד איתי והיא לא נמצאת, הוא מקבל חלב שאוב בבקבוק וללא שום תחליפים.

אשתי ממש התעקשה להניק אותו אפילו שהיו בהתחלה כל מיני קשיים היא לא ויתרה על זה, אז רצינו לדעת כיצד עליה לנהוג בצום.

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
41 צפיות

שלום וברכה.

שכחתי לקחת יום אחד כדור למניעת הריון (יאז פלוס).

יומיים אח"כ נמצא על הפד כתם דם (אדום) בגודל 10 פעמים חצי שקל, ויום לאחר מכן כתם אדום בגודל 5 פעמים חצי שקל ו- 3 ימים אח"כ כתמים קטנים מאד וחלשים מאד בצבע חום בהיר.

במהלך הימים האלו היו לי כאבי בטן שעה, שעתיים ביום. המשכתי לקחת את הכדורים והשלמתי את הכדור ששכחתי, ואת הוסת אחרונה ראיתי 13 יום לפני הופעת הכתם הראשון.

לא הסתכלתי בקינוחים. (כשיש לי וסת אני רואה כמות גדולה הרבה יותר של דם ויש לי כאבי בטן במשך 3 ימים כמעט בלי הפסקה).

מה הדין, האם אני אסורה לבעלי?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
186 צפיות

אני אמא ל 8 ילדים עם בעיות רפאיות בקיבה בלוטת התריס עצם הזנב והקרסול, הריונות ולידה גורמים לי להיות במצב נפשי לא מאוזן.

כעת נקלטתי להריון שלא ברצוני, ורציתי לדעת מבחינה הלכתית אם יש מקום להפסיק את ההריון. יש לציין שהטבילה הייתה בתאריך ד' באדר א'.

הרב ניסים פנירי שליט"א
82 צפיות

אשה שרגילה לפני מחזור לראות טיפין וכתמים, האם יש לאסרה מהכתם הראשון כיון שהוא תחילת מחזור, או רק ממתי שכבר מתחילה לראות בשפע, ומה הטעם בזה, כי סו"ס אין הרגשה ודם זה הוא ככתם בעלמא. וממתי (כמה זמן סמוך למחזור) יש לדון עדיין ככתם. תודה רבה!!!

הרב ניסים פנירי שליט"א
127 צפיות

הרבה מאד מקפידים למכור לגוי רק תערובת חמץ ולא חמץ גמור (אא"כ בהכרח), ורציתי לשאול מה טעם הדבר.

והאם מותר לקנות מהחנוית חמץ שהם מכרו אותו, וא"כ מה ההבדל אם אני מוכר או הם. ונפ"מ לענין דיעבד שכבר מכרתי לגוי האם אפשר להשתמש אחרי פסח או ראוי להימנע (כשלא בהכרח).

הרב רותם אפלבוים שליט"א
53 צפיות

אשה טבלה עם טבעת, שתמיד - גם בשעת הלישה - היא לא מסירה, וחזרה לבית, והמקווה היה עדיין פתוח.

הוריתי לה שהיא לא צריכה לטבול שוב, וחלקו עליי, כי אמרו שבטלה דעתה.

רציתי לשאול מה דעת הרב פנירי בזה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
124 צפיות

בעל הרוחץ את הכלים או שוטף ירקות וכו', האם יש להתיר שהאשה בימי נידתה תפתח את הברז כיון שאין זה לשם רחיצת ידיו ואין בזה קרבה?

ומה הדין כשהברז פתוח ורק לסובב את הברז למים יותר חמים.

ומה הדין באופן כללי בברז של חיישן שהוא לא ישירות? תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
44 צפיות

שלום.

אשה שראתה כתם בעד בדיקה ביום השני לבדיקת 7 נקיים. ולאחר מכן עשתה שוב בדיקה ויצא נקי. צריך להתחיל ספירה מהתחלה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
109 צפיות

אני לוקחת טבעת נוברינג וראיתי כתם אדום בעת קינוח על נייר, ובשבוע האחרון זה חזר על עצמו כמה פעמים ולא הגיע מחזור, האם יהיה אפשר לקיים תשמיש לאחר כמה שעות, או שיש לחוש שמא יראו דם בתשמיש.

הרב ניסים פנירי שליט"א
125 צפיות

שאלה להלכה. הרב דוד דגגה שלח אותי לשאול פה.

עשיתי הפסק יום ראשון שעבר ויצא נקי. יום שני למחרת היה כתם על התחתונית וקצת על התחתון.

עשיתי את הבדיקה של יום שני וכיוונתי שהיא תהיה הפסק במידה ולא תקין.

דיברתי עם הרב דגגה ולפי מה ששמע יכול להיות שאת ההפסק עשיתי "בין הטיפות", ככה שפסק שאני יטבול ביום שלישי. 

בעלי ביקש שאני אטבול ביום ראשון הוא אמר שמאד קשה לחכות, הוא מרגיש צורך דחוף ומפחד להיכשל וזה ממש פיקוח נפש, ככה בעלי אמר.

אשמח לתשובה מה לעשות אם לטבול מחר או ביום שלישי. 

מדגישה שוב שהבדיקות יצאו טהורות, והמחזור היה במשך 5 ימים.

 

הרב ניסים פנירי שליט"א
61 צפיות

שלום לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א

אשה שאין לה וס"ק וזוכרת את תאריך יום וסתה אבל לא זוכרת אם זה היה עונת יום או לילה, מתי היא צריכה לפרוש ביום או בלילה? אודה מאוד אם אפשר לציין היכן מקור הדברים בספרי הרב שליט"א וכדומה, כי חפשתי ולא מצאתי מי שדיבר על כך?

תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
113 צפיות

אשתי צריכה לעבור טיפולי שיניים להחליף חלק מהכתרים, והעלות של זה היא בערך 9,000 ₪

במרפאת השיניים אמרו לנו שיש אפשרות לעשות את זה בתשלומים אבל זה בקרדיט. שאלתי האם זה מותר, והם ענו לי שיש להם היתר עיסקא של ברית פינחס הרב וינד.

אשמח לקבל את דעתו של הרב.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
58 צפיות

מה דעת הרב שליט"א לענין הרחקות בתשעה באב, שינה במיטה אחת והרחקת המיטות, כשכ"א בבגדו ובשמיכות שונות. ומה הדין לענין שאר מגע של חיבה.

והאם יש להימנע בכלל מכ"ז מעצם מהותו של יום שאסור אף בשאלת שלום? ייש"כ גדול.

הרב ניסים פנירי שליט"א
173 צפיות

לכבוד הרה''ג שליט''א

אשה שנתעברה ונודע לה מיד, ושכחה לבדוק בעונת וסתה דכידוע לרוב הפוסקים אסור בתשמיש, אלא דלא ידעו הלכה זו, האם צריכים כפרה ולעשות תשובה או דאע''ג דלכתחילה יש להקפיד מאד בזה, מ''מ לענין בדיעבד אפשר לסמוך על האג''מ והחזו''א שהקילו בזה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
52 צפיות

לכבוד הרבנים החשובים שליט"א

בדין ברכת הנותן ליעף כוח כיצד אנו מברכים אותה הרי מרן בשו"ע (סימן מ"ו) כותב "יש נוהגין לברך הנותן ליעף כוח ואין דבריהן נראין" ולפי מרן אין לברך. 
והרי קיבלנו הוראות מרן שפוסק כדעת הרא"ש שכל ברכה שאינה נזכרה בתלמוד אין מברכין אותה
והאר"י כותב שכן לברך.
ולכאורה כל מה שנהגנו בני הספרדים לברך זה בגלל האר"י וא"כ קשה הרי אנחנו בני הספרדים ובראשינו מרן רבינו הענק היביע אומר זי"ע ועוד פוסקים כי אומרים סב"ל נגד האר"י.
וא"נ שזה מנהג הרי קשיא לי שלכאורה הוא מנהג טעות שהרי מרן היבי"א פוסק בכמה פעמים שלא כהמנג וכדעת מרן השו"ע (לדוגמא בברכה על נרות שבת) ולכן נראה שנבטל לכאורה המנהג שהוא טעות.
וא"נ שמרן חזר בו הרי זה בדוחק רב ועצום שהרי מרן החיד"א כותב שאם מרן היה רואה דעת האר"י היה חוזר בו ולכאורה א"כ נאמר בכל ההלכות הכי. והכנסה"ג כותב ששמע ממישהו שמרן חזר בו בסוף ימיו ודי לנו במה שאנו רואים.
וא"נ שברה זאת מוזכרת בגאונים הרי בסידור רב האי גאון אינה מוזכרת.
וא"נ שהרי מוזכר בראשונים הרי קיבלנו שכל ברכה שאינה נזכרה בתלמוד אין מברכין אותה. ועוד שזה רק חמשה-שבעה ראשונים בלבד (ר"ד אבדרהם, סמ"ג, בעל העיטור, הטור, מחזור ויטרי ועוד) 
והב"ח כותב (סימן מ"ו ס"ק ח') שגם לאשכנזים יורה שלא לברך ומ"מ אין למוחקה מהסידורים,
והגם שהגאון רבי אליהו מוילנא לא היה מברך כדאיתא בספר "מעשה רב"
וכבר אמרו שאין להקשות על מרן זי"ע משתי טעמים
א. כי בכל רגע שהיה כותב תשובה היה לפני כן יושב ומעביר את כל התורה מול עיניו.
ב. כי מרן כדרכו בקודש לא משאיר את המעיין בדברי תימה, אלא תמיד מפרש דבריו מבלי שיצטרך לביאור, ואם היה כאן קושיא גדולה לא היה נמנע מרן מלכתוב הטעם. אמנם אני לא מחפש להקשות על מרן אלא להבין דעתו בלבד.

השיב לי הגר"ח רבי שליט"T וז"ל "ועיין שו"ת יבי"א ח"ד סימן כ"ה ס"ק י"ד. שמיישב את הכל. וע"ש לא רק אם היה רואה אלא במציאות היה שמרן הב"י חזור בו. ע"ש.

וגם לישב חקירה גדולה, אם האר"י ז"ל זיע"א כוחו כמו תנא וכן אם קיבלנו את האר"י ז"ל. כמו קבלת מרן הב"י, או לא. כ"ז פלפולים ידועים ועכ"פ למעשה מברכים הנותן ליעף כוח וכנראה שזה משמיים נוצר מצד כזה אשר כל עם ישראל מברכים ברכה זו. ויש בזה חיזוק גדול באמונה. והתרגום (ישעיה מ. כ"ט) מבאר שהכוונה לצדיקים שעייפים מלימוד תורה נותן חכמה. וכן ביבי"א ח"ד סימן י"ח ס"ק א'. תורה מתשת ודע זה רק בהתחלה עי"ש. ויש לכוון בברכה זו ולבקש בלב כח לתורה וזיכו הרבים וקידוש השם תמיד. ועיין יבי"א שם בהוצאה החדשה בגליון בסוף הסימן על מעלת זיכו הרבים. ומה מעיד מרן זיע"א על עצמו.

בברכת התורה חיים רבי עיה"ק חולון"

וקשיא לן הרי זה מנהג טעות לכאורה וגם מה שייך לומר שזה מן השמיים.

 

הרה"ג שבתי לוי השיב לי וז"ל "במש''כ לשאול מדוע מברכין ברכת הנותן ליעף כח שהוא נגד השו''ע, עיין במש''כ בספר ברכת ה' ח''ד פ''ד סימן מח ובהערה 161, דמנהג זה מבוסס על מש''כ החיד''א (סימן מו אות לא) שמעיד שכך נתפשט המנהג ע''פ האר''י וגם מעידים שמרן חזר בו בסוף ימיו, וכ''כ גם בספר מטה יהודה, שרבים כך נהגו ומרן חזר בו בסוף ימיו. ובכה''ג אמרינן במקום מנהג שנתפשט לא אמרו סב''ל, אולם שאני נרות שבת שלא התפשט מנהג זה לנהוד כהרמ''א, וגם יסודתו היתה בטעות כי מדוע ננקוט רמ''א ונעזוב דברי השו''ע. משא''כ הכא נהגו כדעת האר''י ואין זה בטעות, ובמקום מנהג לא אמרינן סב''ל. והבן." 

וקשה שלפי אחיו בכלל לא אומרים סב"ל נגד האר"י

ועוד שהרי גם יסדות מנהג לברך הנותן ליעף כוח הוא טעות.

ועוד השיב הרב יחיאל ברדא נר"ו

שלום וברכה,

בנוגע לשאלתכם בדין ברכת הנותן ליעף כח, שלכאורה יש לפסוק סב"ל נגד דברי האר"י ולומר שהמנהג לברך הוא בטעות. הרי זה ביאור דברי מו"ר הגר"ד יוסף שליט"א: אף שמצינו בכ"ד שאומרים על מנהג שיסודו בטעות ויש לבטלו, הרי זה דוקא באופן שאין לו סמך אמיתי בהלכה. משא"כ בנדו"ד שיש מקור לזה מדברי חלק מן הראשונים. ומה שהמנהג הוא נגד דברי השו"ע, אינה סיבה לבטלו, וכמו שמצינו במקומות רבים, שמנהג שקדם לפסק השו"ע, ויש לו יסוד בראשונים או פוסקים, יש לקיימו אף אם הוא נגד דברי השו"ע [ולדוגמא נציין לדברי השו"ע או"ח סי' רנ"ז ס"ח, בענין הטמנה בדבר המוסיף הבל ע"י דבר אחר, שאין אנו נוהגים כדבריו, וכמו שהעיר בזה כבר מרן זיע"א בשו"ת יבי"א].

בברכה מרובה
הרב יחיאל ברדה וכו'"

וגם כאן קשיא לי שהרי זה מנהג טעות ויסדתו בכמה ראשונים בודדים.

וחתנא דבי נשיאה הגאון ר' אהרון בוטבול השיב וז"ל 

שלום וברכה!

כשיש מנהג שיסודו בהררי קודש ונהגו בו בכל הדורות ברצף, דור אחר דור, אין לבטלו בשום פנים ואופן.
הוכחה לדברנו שמהר"ם בן חביב פוסק להקל בדיני הטמנה ושהיה נגד מרן וטען שכך נהגו הספרדים, ועוד כמה דוגמאות.
ואולם המנהג שנהגו במרוקו לברך על הדלקת נרות לאחר ההדלקה לא התברר שהיה מנהג הספרדים מקדמא דנא, אלא להיפך.
בברכת הנותן ליעף כח, כל חכמי הספרדים נהגו לברך ברציפות בכל הדורות ממרן הב"י ועד דורנו.

בברכה
אהרן בוטבול"

וגם כאן קשיא לי שהרי המנהג שהיה בהדלקת נרות הוא לאר רק במרוקו ומסתמא היה לו סמך בהלכה ואע"פ כן ביטלנו. 

בברכת התורה

האוחז בשולי גלימתו האדורה של גדול הדורות מרן זי"ע

הרב ניסים פנירי שליט"א
131 צפיות

שלום הרב.

רציתי לשאול את כבודו איזה התקן תוך רחמי אתם ממליצים לאשה מניקה שיש בו הכי פחות בעיות הלכתיות.

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
114 צפיות

שלום וברכה.

אני 3.5 חודשים אחרי לידה, כבר לא מדממת הוסת חזרה לתקנה. אך כיון שילדתי בניתוח קיסרי אני צריכה לקחת מניעה.

בעלי מאוד חשש ממניעה והתופעות לוואי של שינוי במצב רוח וכו', ורק עכשיו הגענו להבנה והסכמה של כדור למניעה. במשך כל הזמן הזה לא טבלתי ואנחנו אסורים כבר 3.5 חודשים.

האם נהגנו נכון לא לטבול עד שיש אמצעי מניעה מסודרים?

נשמח לתשובה בהקדם,

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
86 צפיות

שלום לכבוד הרב

שמעתי שלדעת הרב פנירי, ירידת מים אפילו עם מעט דם אינה מטמאה, שהיא מחמת סיבה חיצונית של פציעה ולא מהשליה.

האם נכון?

הרב ניסים פנירי שליט"א
111 צפיות

שלום לכבוד הרב,

אני נשוי כשנה קצת פחות, בזמנים שאני עם אשתי ואנחנו מותרים היחסי אישות שלנו ברוך ה' טובים ואנחנו נהנים אחד מהשניה.

אבל כבר למחרת במהלך היום עולה לי שוב חשק בלתי מוסבר... אציין שגם אני וגם אשתי אנשים די עסוקים לא שאני יושב בבטלה ופתאום חש ברצון. האם זה טבעי? אולי משהו לא תקין? האם הרב יכול לענות לי על זה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
80 צפיות

שלום רב! קיבלתי מחזור בשבת בבוקר ועשיתי הפסק טהרה ביום שלישי בערב. האם זה בסדר? תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
67 צפיות

מה דעת הרב שליט"א לענין הילדים הקטנים האם צריכים לעשות עבורם פרוזבול כי החיסכון לכל ילד שהמדינה נותנת להם זה הלואה שלהם לקרנות?

הרב ניסים פנירי שליט"א
60 צפיות

שלום לכבוד הרב.

נסתפקנו בכולל בעניין עד הבדוק המבואר בסוף סי' קצ שדינו כראיה לחוש לו, באשה שבדקה באחד מימי הפרישה שלה בעד ונמצא דם ורק לאחר יומיים בא השפע, האם אמרינן דאזלינן בתר עיקר השפע או דלמא סו"ס חישינן בעד הבדוק לארגשה ולאו אדעתא או שנחוש לשני הימים. ואם יש חילוק אם לאישה אירע כמה פעמים אשר קודם בוא השפע ראתה ע"ג העד הבדוק בנידון הנ"ל.

תודה מראש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
64 צפיות

שלום.

האם אפשר בשעת דחק גדולה לישון באותו בית עם אמו ודודתו? מדובר במקרה חד פעמי.

הרב ניסים פנירי שליט"א
73 צפיות

רציתי לברר באם הלידה יוצאת בשבת מה מותר ומה אסור לי לעשות בשעת הלידה? 

כגון האם מותר לקחת אפידורל בזמן שהכאב לא כ"כ חזק או שיש בזה בעיה, וכן לגבי בדיקת דם בשבת האם בעינן ממש סכנה?

כמו כן לגבי חתימות או מה לומר לרופא שהוא לא יחלל בגללי וכדומה או שאר דברים.

תודה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
67 צפיות

שלום וברכה

למה היום הספרדים לא נוהגים לשים אפר בראש של החתן בחופה?

תודה וייש"כ עצום.

הרב ניסים פנירי שליט"א
28 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved

הטופס נשלח בהצלחה!

מועדי המבחנים יתפרסמו בהודעה קולית שתישלח ממספר טלפון

02-966-7032

בסביבות ר”ח תמוז (למועד אלול) ובסביבות ט”ו בשבט (למועד אדר)

שימו לב:

בשל ריבוי הנרשמים איננו מתקשרים לכל אחד באופן אישי,
והאחריות מוטלת על כל נרשם לוודא שהוא מקבל את ההודעה!

כדי לשלוח שאלת המשך עליך להיות מחובר לאתר

כדי שתוכל לכתוב שאלת המשך לתשובה זו
עליך להתחבר או להירשם עם כתובת המייל איתה כתבת את השאלה המקורית.

זכור אותי
Verified by MonsterInsights