שאל את הרב

שאל את הרב

סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

שלום הרב.

האם כשלוקחים כדורי פריגילוטון צריך לשמור פרישה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,058 צפיות

שלום הרב,

האם נכון לומר שכל כלה תבדוק רק ראשון ושביעי (כך ראיתי באפיקי מים), או שתלוי במציאות (שבאבני שהם כתב לבדוק כל הז"נ)?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,241 צפיות

בעל הרוחץ את הכלים או שוטף ירקות וכו', האם יש להתיר שהאשה בימי נידתה תפתח את הברז כיון שאין זה לשם רחיצת ידיו ואין בזה קרבה?

ומה הדין כשהברז פתוח ורק לסובב את הברז למים יותר חמים.

ומה הדין באופן כללי בברז של חיישן שהוא לא ישירות? תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
857 צפיות

שאלה להלכה. הרב דוד דגגה שלח אותי לשאול פה.

עשיתי הפסק יום ראשון שעבר ויצא נקי. יום שני למחרת היה כתם על התחתונית וקצת על התחתון.

עשיתי את הבדיקה של יום שני וכיוונתי שהיא תהיה הפסק במידה ולא תקין.

דיברתי עם הרב דגגה ולפי מה ששמע יכול להיות שאת ההפסק עשיתי "בין הטיפות", ככה שפסק שאני יטבול ביום שלישי. 

בעלי ביקש שאני אטבול ביום ראשון הוא אמר שמאד קשה לחכות, הוא מרגיש צורך דחוף ומפחד להיכשל וזה ממש פיקוח נפש, ככה בעלי אמר.

אשמח לתשובה מה לעשות אם לטבול מחר או ביום שלישי. 

מדגישה שוב שהבדיקות יצאו טהורות, והמחזור היה במשך 5 ימים.

 

הרב ניסים פנירי שליט"א
911 צפיות

שלום כבוד הרב.

1. היום אני בן 25 ומגיל קטן אני בישיבה ועד היום אני לא מצליח ללמוד גמרא והלכה, אפילו הדברים הבסיסיים כמו חומש ותנ"ך. כרגע אני נמצא בישיבה לוקח שיעורים לא מצליח ללמוד ב100%, בישיבה אני רואה כולם מצליחים ללמוד גמרא הלכה כל מיני נושאים בעיון חוץ מזה מצליחים ללמוד דבר מתוך דבר, אז אני מרגיש שאני אפס כשאני רואה את כולם לומדים בעיון ובהתמדה, אז אני אומר לעצמי שיש להם שכר ענק בגלל הלימוד שלהם ואני יש לי שכר קטן.

2. אני באמת רוצה לדעת ללמוד להתקדם להיות בן עליה כמו שאומר הרשב"י ולעשות את המקסימום, אבל אני לא מצליח ללמוד ואני רוצה לעשות המקסימום כדי שאני אוכל לקבל עולם הבא כמו האבות.

3. האם האדם יש לו עולם הבא לפי כמה הוא למד כמה הוא יודע.

4. יש לי הרבה נפילות בקדושה האם זאת אומרת שאני יפטר מהעולם לפני גיל 60.

5. סליחה כבוד הרב נראה לי לא הוגן כי בתקופה של התנאים הם היו ב100% דבוקים בה' היו מוסרים נפשם לה' היו מקבלים יסורין באהבת ה', ואני הקטן קשה ללמוד בקושי איך אוכל לקבל עולם הבא כמו רבי שמעון בר יוחאי האבות משה רבנו.

6. אם המשיח יבוא איך אוכל לקבל עולם הבא כמו משה רבנו כי אין לי זכויות לא זכיתי לעשות מסירות נפש.

7. מה מוטל עלי כדי להרגיש את הדרגה הכי גבוה של תשובה כמו שמובא בחובות הלבבות.

8. מה צריך לעשות כדי לא להגיע של גדר ביטול תורה כדי לקבל עולם הבא כמו האבות, כי אני לא מצליח ללמוד ובאמת רוצה אז בגלל זה יש לי הרגשה לא טובה לא מרגיש טוב.

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,680 צפיות

מחילה, הרב התיר לאשה שלא עלה בידה לחוף בע''ש, שתחוף בשבת במים שהוחמו.

מקור: מילואים סי' קצט עמ' נא - מהדורה תשיעית.

ולפי זה באופן המותר לטבול ביום שמיני, יהא מותר לחוף בשבת אם חל שמיני בשבת ולטבול?

הרב ניסים פנירי שליט"א
834 צפיות

נער העושה בר מצוה בימי ראשון או שני האם חייב לקרא שמו"ת של הפרשה הקודמת דהא ניתן להשלימן עד יום שלישי. או שבכלל לא נתחייב בפרשה זו. ומה הדין כשקרא בקטנות בשבת האם יצא יד"ח או שעכשיו רובץ עליו החיוב שלא קיימו בחד דרבנן. ובכלל יל"ד להפוסקים שצריכין לקרא כל הפרשות כסדרן (שאם לא קרא שבוע אחד ישלים בשבוע לאחמ"כ קודם הפרשה הקודמת) האם צריך להשלים כל הפרשות של לפני כדי לקיים המצוה של מכאן ולהבא בשלימות. וגם כאן יל"ד אם כן קרא בקטנותו, אי מהני לשיטה הנ"ל לקיים חציו (של הפרשות) בקטנות וחציו בחיוב. תודה רבה

הרב יעקב פנירי שליט"א
863 צפיות

חתונה שמתקיימת באולם די סי טי במישור אדומים, מה כותבים בכתובה, האם "מישור אדומים ליד מעלה אדומים" או "מעלה אדומים" בלבד?

בתודה מראש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
783 צפיות

שלום רב.

רציתי לשאול האם בתולים גמישים זה דבר חריג, והאם יש סיבה לחשוש לעתיד שיופיע דם?

יישר כוח, נשמח לתשובה תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
981 צפיות

שלום לכבוד הרב,

רצינו לשאול לגבי אשה שיש לה התקן תוך רחמי, והוציאו לה אותו בימי טהרה שלה, ובמהלך הוצאתו יצא דם, ושאלנו את הרופאה למה יצא דם, היא אמרה ברור שיצא דם מהרחם כי בתחילה הרופאה פותחת את צוואר הרחם ואז מושכת את החוט.

האם צריך לפרוש כדין ראייה או הדין אחר? תודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
882 צפיות

שלום רב.

אשה שראתה כתמים יום לפני הטבילה, וביום אחרי שהיתה צריכה לטבול הכל נקי, היא יכולה לטבול או צריכה 7 ימי נקיים שוב?

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,916 צפיות

האם כשעונת הוסת ביום יש לנהוג להפריד המיטות מהלילה כיון שבעלות השחר עדיין ישנים או כיון דהתחילו בהיתר שרי?

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,111 צפיות

שלום וברכה,

אנו מארגנים שבת חתן ב"ה, וזמן הטבילה בליל שבת.

המרחק מהמקווה למקום האירוח כחצי שעה הליכה, זה מאוד מאוד לחוץ...

בלנית הציעה לטבול מוקדם לפני השקיעה, אם הרב יאשר.

האם אפשר לנהוג כך לנוכח המצב?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
460 צפיות

זכינו לשמוע את הרב היום בכנס בעפולה.

הרב דיבר על היתר רב שניתן לאשה שטסה בליל טבילתה, לטבול ביום ולא להתייחד עם בעלה עד הערב.

שאלתי היא, האם באופן כזה שאר קריבות מותרים (בצניעות כמובן), כי יש מקרים בהם בני הזוג אינם טסים יחד, או בעל שיוצא למילואים לתקופה והקושי הרגשי עצום...

אני שואלת בתור מדריכת כלות, כי הכלות שואלות הרבה שאלות דומות בשנה הראשונה, בעיקר בתקופת המלחמה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
832 צפיות

זכינו לשמוע את הרב היום בכנס בעפולה.

הרב דיבר על היתר רב שניתן לאשה שטסה בליל טבילתה, לטבול ביום ולא להתייחד עם בעלה.

שאלתי היא, האם שאר קירבות מותר (בצניעות כמובן), כי יש מקרים בהם בני הזוג אינם טסים יחד, או בעל שיוצא למילואים לתקופה והקושי הרגשי עצום...

אני שואלת בתור מדריכת כלות, כי הכלות שואלות הרבה שאלות דומות בשנה הראשונה, בעיקר בתקופת המלחמה...

הרב ניסים פנירי שליט"א
767 צפיות

לגבי מרק בטעם עוף שהשתמשתי בו ונשאר כמעט מלא האם עדיף לזרוק ולא למכור לגוי?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
749 צפיות

בחורה שהיתה צריכה לעשות הרבה עבודות מטעם הסמינר [רגיל] לשם קבלת תעודה, ועבודה אחת היא לא השלימה, והמורה טעתה ורשמה לה ציון כאילו היא עשתה אותה. האם מותר לה להתעלם ולשתוק. או שחייבת לגלות שלא עשתה. ואז יהיה לה ממש טרחה מרובה ללמוד חומר ארוך ולכתוב את כל התשובות ולשלוח אותה. [הזמן להגשת העבודה היא עוד יומיים וזה ממש זמן קצר לעבודה כזאת. ובפרט כשיש עוד עבודה ארוכה להשלים. וגם שמדובר בנשואה שיש לה הרבה עול הבית עליה. וזה ממש טרחה מרובה]. [לאמיתו, אין כאן שקר בעצם התעודה כי היא יודעת את החומר וכידוע שזה הכבדה ועבודה שנלמדת רק בשביל המבחן ובשלב זה כבר לא מוסיפה באמת]. נשמח לתשובה ממש בהקדם זה דחוף מאד!

הרב ניסים פנירי שליט"א
835 צפיות

שלום עליכם כבוד הרבנים.

ברצוני לשאול שאלה שהצניעות יפה לה, אך כיון שתורה היא וללמוד אני צריך, ובפרט שאני לא מעז לשאול ישירות לרבנים, על כן אני שואל פה, ומטעמי צניעות ופרטיות מעדיף שלא יעלו את התשובה הזאת לאתר, אלא אם כן זה יועיל לרבים כל עוד ששמי לא מופיע.

אני רוצה להקדים לתת קצת רקע, שהדרכת החתנים שקיבלתי לא הייתה מספיקה. ניסיתי לשאול שאלות והכל, אבל מה שהבנתי הוא שהרבה מדריכי חתנים שדיברתי איתם לפני שהתחתנתי וגם אחרי כן, הם לא בקיאים בנושא הזה. כן יודעים הלכות טהרה, אבל סימן ר"מ וסי' כ"ה באבן העזר לא למדו היטב. הבעיה שנוצרת מזה היא שיש אופנים שצריכים להקל ויש אופנים שצריכים להחמיר, הכל לפי הזמן, המקום, ומצב השואל. זה לא דרך ההלכה שמדת החסידות תהפוך לעיקר הדין הלכה למשה מסיני.

וכי איזה חסרון קדושה יש במי שאוהב את אשתו כגופו ומכבדה יותר מגופו? למה דווקא פה שבפרט מי ששמר את עצמו כל החיים מנשים אחרות גם אשתו תיאסר עליו ברוב הדברים. אני באמת לא מבין למה זו בכלל מעלה לעשות את זה כמי שכפאו שד או כדי לפרוע חובו וכו'. וכי האשה סמרטוט שמשתמשים בה ולא מתחשבים בה? זו דעת התורה? הגמרא בנדרים אומרת שהלכה כחכמים שמה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה, ואין הלכה כרבי יוחנן בן דהבאי. אבל סוף סוף כשמגיעים להלכה, פתאום כל מיני סברות לאסור. אז חזרנו לשיטת רבי יוחנן בן דהבאי ואין הלכה כחכמים.

וגם לשיטה הכי מחמירה שתפס המחבר, הראב"ד, שלא כדרכה מותר. איברא, ששיטת הראב"ד היא ש'שלא כדרכה' זה פנים כנגד עורף, אבל השאלה עדיין נשאלת, אם הלכה כחכמים, הלכה כחכמים. מי שרוצה להתקדש ולהיות חסיד, שיעשה את זה על חשבונו. כי כל לבבות דורש ה', וכל אחד יודע מתי הוא מתנהג כמו בהמה ומתי הוא עושה את זה לשם שמים לשמח את אשתו, להתקרב אליה, ולהנות אחד מן השני.

וגם יודעים שבהרבה מקומות המחבר כתב דברים ממידת חסידות. והרבה הלכות בשלחן ערוך הם של מידת חסידות ולא מעיקר הדין. ואף אחד לא מרעיש ועושה ענין מכמה הלכות בשו"ע שהרבה גדולי הראשונים והאחרונים כתבו שאינם מדינא. אבל פתאום פה, הכל הלכה למשה מסיני. איפה הלך הכלל שהמחבר הולך אחר שלושת עמודי ההוראה? מה קרא לדברי חז"ל? אפילו לא מתחשבים בדינא דגמרא. וחס ושלום אני לא מדבר ככה על מרן, אבל הוא כתב כן למידת חסידות ואין זה מעיקר הדין, כי כמעט כל הראשונים מתירים דברים מסוימים והוא אסר. אינו אלא ככל ההלכות שכתב שהם ממידת חסידות.

ומחילה מכבודכם על האריכות, אבל תורה היא ואף פעם לא העזתי לשאול, אבל אני חושב שאני לא הראשון וודאי לא האחרון שרוצה להבין. למדתי בישיבות ובכוללים ברוך השם, זה כמה שנים שאני לומד בכולל, ובפרט למי שלומד קשה לעכל את כל זה. מי שלא למד לא יודע, אז מקבל את כל מה שמלמדים אותו. אבל אחרי שלמדתי כמה מאותם סוגיות בעיון, באמת יש לי הרבה קושיות על ההדרכה שקיבלנו. אני מבין שהרבה דברים לא ראויים במיוחד בדברים הכי קדושים שיש, אבל יש את המשפט ויש את החסידות. בדברים הכי חמורים כמו שבת ונידה לא מחמירים ככל השיטות שיש, אבל פה כמעט הכל אסור ואוספים את כל החומרות וההנהגות של כל מקובל ואדמו"ר וחסיד, אין זה אלא מעצת היצר כדי להפיל אותך. כמו שאומרים בשם רבי חיים מוואלוז'ין "מי שיש לו ראשית חכמה בבית, יש לו אשת איש בחוץ", ואין משפט יותר נכון לדורנו. הנסיונות של עריות קשים עד מאוד, ושמירת הקדושה היא ממש ענין של מסירות נפש יום יום. זה היפך הקדושה להתנהג ב"קדושה". אם אפשר לומר, העולם הנוצרי מאוד מאוד השפיע עלינו בישירות או בעקיפין. דווקא סביב הנושא של בינו לבינה פתאום יש לנו תחושה לא נעימה. לא מדברים על זה, לא כותבים ספרים בנושא. ועל זה נסתתמה עינו של אותו רשע, בלעם, "מי מנה עפר יעקב ומספר את רבע ישראל" כמו שכתבו חז"ל. ולא אאריך בכל המדרשים ובמה שכתבו הרמב"ן וכמה גדולים על קדושת עצם היחוד בין איש לאשתו.

שמרתי על ברית קודש וקדושה כל החיים, לא כדי שאתחתן ויוסיפו עלי עוד ועוד. די לי במה שאסרה תורה. שלא אומר על מותר אסור ולא על אסור מותר. חז"ל רצו לשמור על תורתנו הקדושה לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו.

וכאן אני שואל. אשתי נמצאת אחרי לידה ויש לה הרבה תפרים באותו מקום. קשה לה אפילו לעשות בדיקה מהכאב. וביאה כדרכה לא הדרך הכי ראויה עכשיו. הייתי מאוד מפחד משז"ל לפני כן, ובכמה מקרים זה קרה לי והייתי מתוסכל. ואתם יכולים להבין איך זה משפיע עלי וזוגתי. שבירת הבתולים לקח לנו יותר משבוע, ואין אפילו העראה ולשיטת הרמב"ם זה כמו דרך איברים, אז מה עשיתי איסור? וכמה פעמים זה יוצא עוד לפני שאני נכנס, ואני מתחרט ועושה תשובה. ולפעמים פתאום אני מרגיש שזה תכף יוצא ואני קופץ על אשתי. ושואל את עצמי למה? למה אני צריך להתנהג ככה? יש רשימה מלאה של ראשונים ואחרונים שמתירים ביאה שלא כדרכה שלכמה פוסקים כולל ביאה דרך איברים. כמובן באקראי. למה אני לא יכול לעשות את זה לכתחילה? הלוא כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה? אם לא זה, מהו ההיתר שהקילו חכמים והרמב"ם והרא"ש וכמה ראשונים? מותר לך לגעת באשתך?! אם לא ביאה שלא כדרכה אז מה החידוש בהיתר?

ובאמת שלמדתי את כל הנושא כמה פעמים ואני לא רואה סיבה להחמיר. ובפרט בשעת הצורך כמו כאב או אפילו לפעמים אשתי רוצה את זה וזה חלק ממצוות עונה. אם באמת כל שפיכה מחוץ הייתה אסור אז ניחא, אבל רואים שבכמה מקומות זה מותר, ולא אכנס לסוגיות כי אני לא כותב תשובה על הנושא ובאמת מבקש מחילה על האריכות. מ"מ אני ירא מלהורות לעצמי היתר כי אדם קרוב לעצמו ואני חס ושלום לא רוצה לחטוא, וזה למה אני שואל לכם. גם לא נכון לומר שהבית יוסף אסר, כי הביא את הרא"ש בתוספותיו שפסק כתירוץ שני של הר"י ואחר כך כתב ושומר נפשו וכו' שמעיקר הדין מותר אבל טוב להתרחק מזה. וגם מה שכתב בבדק הבית כבר כתבו כמה אחרונים ומי זוטר מה שמובא בגמרא נדה י"ג בשם רבי יוחנן, רבי אליעזר, רב אסי ורבי אמי? וגם בשלחן ערוך סתם ולא פירש. ובסימן כ"ג פסק אסור שיהא דש מבפנים וזורה מבחוץ דווקא שיש בזה כוונה להשחית כדי שלא תתעבר.

הרמב"ם בספר היד, בפירוש המשניות סנהדרין פ"ז וגם רוב כתבי יד של הרמב"ם וההכי מדויקים שיש, כתוב שמותר שלא כדרכה/ דרך איברים בהוצאת זרע. הרי"ף סתם. הרא"ש בהלכותיו סתם. שלושת עמודי הוראה מתירים. הטור, תוספות יבמות ל"ד, תוספות סנהדרין נ"ח, תוספות הרא"ש, פסקי הרי"ד יבמות י"ב, ר"ן סנהדרין, מהרש"ל בים של שלמה יבמות ל"ד, המרדכי שבועות תשל"ב, ריא"ז קונטרס הראיות סנהדרין נ"ח, רבינו ירוחם תולדות או"ח כ"ג ע"א, אגודה סנהדרין ז, ריטב"א בשיטה מקובצת נדרים כ, כן משמע מהרא"ם שם, סמ"ק, פסקי תוספות כתב יד, פסקי הרא"ש דפוס ויניציה רפ"ב ואחר זה השמיטו בדפוסים, תוספות תלמידי רבינו פרץ נדרים כ, הב"ח אבה"ע כ"ה, דרישה אבה"ע כ"ג וכ"ה, מהרש"א סנהדרין נ"ח, אליה רבה, בית שמואל סימן כ"ה לצורך שרי, ברכי יוסף או"ח ר"ם, עזר מקודש סימן כ"ג כ"ה וע"ו, יד אהרן, תורות אמת לרבי רפאל ברדוגו אבה"ע כ"ה, שו"ת משיבת נפש סימן י"ח, שו"ת אגרות משה אבה"ע ח"א סימן ס"ג, שו"ת בריתי שלום ח"ג סימן ד, שו"ת אחיעזר ח"ג סימן כ"ד, כן משמע משו"ת תורה לשמה סימן רצ"ט, ר"י אבוהב מנורת המאור, סמ"ק כתב שאסור ממדת חסידות אבל מעיקר הדין מותר, ועיין ערך ש"י סימן כ"ה על מה כתב הבית יוסף בבדק הבית בשם הזוהר ומיישב את זה אם היתר ר"י, ועיין עצי ארזים אבה"ע סימן כ"ג ס"א ומיישב גם הוא את דברי הזוהר הקדוש עם ר"י.

ויש לי עוד מה להגיד בנושא אבל לא אאריך עוד. לעניות דעתי יש להתיר ולא בדרך דיעבד. רוב ככל הראשונים פסקו להתיר. ובפרט במקום שיש גרימת צער לאישה ולמצוות עונה. אשמח אם תוכלו לעזור לי וסליחה על האריכות. תודה רבה לכם.

הרב אליהו בן סימון שליט"א
277 צפיות

שלום רב.

לא הבנתי מדוע כתב הרב שליט"א בספרו אבני שהם דיש להחמיר שלא לטבול בלק ג'ל דחוששים לפרישה והב"ח מטעם דיש בו ממש ואפילו שאינו מקפיד.

וצ"ע מדוע, הרי סוף סוף אינה מקפידה, והספרדים לא קבלו חומרת הרמ"א להחמיר בכל דבר על גופה אפילו שאינו חוצץ.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
971 צפיות

לרב שליט"א

האם צריכה לספור בכל יום מהז' נקיים ולדעת איזה יום נמצאת, או שסגי רק לדעת מראש לפי יום ההפסק באיזה יום תטבול. ואם תישאל באחד מהימים באיזה יום היא, לא תדע לענות ותצטרך לחשבן, האם מהני לכתחילה ובדיעבד.

ומה הדין אם באמת טעתה וחשבה שהוא היום הרביעי ורק אחרי יומיים חישבנה שוב שהיה היום החמישי, האם מהני לפי הימים האמיתיים ולא לפי מה שחשבה וספרה.

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
796 צפיות

שלום רב אל כבוד הרבנים.

כידוע שהביוץ תמיד מגיע כ 14 יום לפני שמגיע הווסת. השאלה היא: 

1. האם יש מושג פעמיים בחודש ביוץ.

2. אם לוקחים פרימולוט נור שמאריך את הווסת, אך לא מעכב את תחילת הממלאה ונופצת, כי מיד תוך 3 ימים מסיום נטילת הכדור מגיע מחזור, הרי שהוא רק מעכב את הסוגרים שהדם יצא אך הדם מתמלא, דהיינו שלא שייך להכנס להריון כאשר יש דם , כי בהריון דם נעכר ונעשה חלב, ואילו כשממלאה הוא היפך דם.

לסיכום, האם לכאורה בנטילת פרימולט נור הביוץ נשאר באותו זמן בערך, דהיינו אישה שרגילה לראות ב 28 אז הביוץ ב 14 ועכשיו שהאריכה את הווסת ל 40 יום בעצם הביוץ היה כרגיל ביום ה14 אצלה כמו תמיד, או שאולי הביוץ יזוז, או שיש יותר מפעם אחת בחודש ביוץ ואז כשדוחים הווסת אולי בא פעם נוספת, מה שלא נראה לי.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,314 צפיות

שלום וברכה לכבוד הרב.

אשתי ילדה ברוך השם לידה ראשונה, והיא בהיתר של הרב קיבלה אישור לאמצעי מניעה.

לאחרי שיחה עם הרופאת נשים היא אמרה לה משום שהיא מניקה ורוצה להמשיך להניק היא יכולה להשתמש בגלולות הנקראות DESOGESTREL, ונאמר לה שהיא צריכה להתחיל עם הכדורים חודש לפני המקוה (יש לציין שהיא ילדה לפני חודש וחצי).

רציתי לשאול האם הכדורים האלה תקינים מבחינת הכתמים, והאם יש כדורים אחרים שאשה מניקה יכולה לקחת?

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
365 צפיות

שלום וברכה.

אני 3.5 חודשים אחרי לידה, כבר לא מדממת הוסת חזרה לתקנה. אך כיון שילדתי בניתוח קיסרי אני צריכה לקחת מניעה.

בעלי מאוד חשש ממניעה והתופעות לוואי של שינוי במצב רוח וכו', ורק עכשיו הגענו להבנה והסכמה של כדור למניעה. במשך כל הזמן הזה לא טבלתי ואנחנו אסורים כבר 3.5 חודשים.

האם נהגנו נכון לא לטבול עד שיש אמצעי מניעה מסודרים?

נשמח לתשובה בהקדם,

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
892 צפיות

האם מותר לאשה נשואה לשים לק ג'ל בידיים בצבעים עדינים, על הציפורן הטבעית?

אם הבעל מבקש וממש חשוב לו העניין שאשתו תהיה יפה בפניו, האם זה לכתחילה? נודה לתשובה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,336 צפיות

האם מותר לאכול כיום עופות לאחר שהתברר לאחרונה שמרכיבים את העופות בכדי להשביחם יחד עם עופות טמאים.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
2,333 צפיות

שלום כבוד הרב

התחתנתי לפני ג' חודשים, ובמשך הרבה זמן לא הצלחתי לבעול בעילת מצווה, לפני שבוע ב''ה חלה השתפרות והצלחתי לחדור קצת יותר (לא נ''ל שהצלחתי עד הסוף, אשתי אמרה שנ''ל שהצלחתי לקרוע את הבתולים, אבל היא הסתכלה אח''כ עם מראה ואמרה שהיא רואה אותם שלמים) אתמול שכבנו והזרעתי (ולא נכנסתי הרבה) ויצא לה דם, רציתי לשאול האם היא נאסרה ?

 

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,690 צפיות

שלום וברכה,

אמר לי ד''ר אבי גלון (מומחה לגניקולוגיה ויילוד בפ''ת), שע''פ הרפואה המודרנית המציאות שאשה תראה דם הורמונלי (דם נדה) מחמת התשמיש אינו קיים, והרפואה לא רואה בתשמיש שום גורם לדימום שכזה.

שאלתי היא, האם אכן יתכן שבזמנינו נשתנו הטבעים ואין מי שתראה מחמת תשמיש? (ואותן נשים שטענו שראו מחמת תשמיש, אפשר שבאותם מקרים הדם היה מהוגינה, וידוע שהדבר מאד שכיח...) האם יהיה לזה השלכה למעשה לדין רואה מחמת תשמיש?

בתודה ובברכה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,388 צפיות

שלום וברכה. אני מטפל רגשי מוסמך ואני מטפל בין הייתר בכפייתיות.

יש אצלי בחורים עם כפייתיות בתפילה כך ששמו"ע לוקח להם חצי שעה והם בסבל נורא. רציתי מקורות הלכתיים על מנת להראות לבחורים שיירגעו...

אלו הדברים שאני צריך על מנת לפתור דברים שאני שומע אצלי בקליניקה:

א. שלא צריך להקפיד על כל מילה, וגם אם ייצא לא מדויק.

ב. שהשם לא מעניש אם לא כיוון טוב ועשה כל מה שיכול.

ג. שהנחת תפילין לא צריכה להיות מדויקת על המ"מ, ומספיק שישים לב לכלל מסוים וזהו.

ד. לא כל לכלוך קטן כמו אבק על השערות או על הזרוע מהווה חציצה.

ה. וכן אם לא התקלח והעור שלו טיפה שומני אין זה חציצה.

תודה רבה מראש, ויישר כוח על השיעורים המחכימים ובמיוחד על הסידרה ביו"ד ברמת בית שמש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
934 צפיות

אשתי עשתה הפסק טהרה לפני כשבוע אך לא התחילה למחרת לבדוק ולהתחיל ז' נקיים, וביום ה' התחילה לבדוק.

האם ההפסק שעשתה לפני שבוע נחשב, באופן שבדיקת יום ה' תהיה בדיקת יום א' לז' נקיים?

תודה מראש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,847 צפיות

רציתי לשאול אם מותר לבעל להזיז את אשתו בימי טומאתה, כגון שיושבת על כסא עם דברים עליה, והוא צריך לעבור ואינה יכולה להזיז עצמה או לקום, האם מותר להזיזה ע"י הכסא כמובן ללא נגיעה בה. ומה הדין להיפך לאשה להזיז את הבעל. ומה הדין לגבי כסא גלגלים. תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
931 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved