Template is not defined.

שאל את הרב

סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

לכבוד הרה"ג שליט"א

רצינו לחוות דעתכם בקשר לאשה שקבלה מתנה קערה והיה בדעתה להשתמש בה וטבלה אותה כדין, אלא דשוב התחרטה ורוצה לתתה במתנה לחברתה, דהדין הוא דאין צריכים לטבול שוב כלי זה, אלא דהיא בושה לומר לה דכבר טבול דתחשוב שהיא השתמשה בכך וכדו'.

וחשבנו דאולי יש פתרון שתתן הקערה במתנה לגוי ושוב תחזור ותקנה ממנו. והשאלה היא בתרתי, האם מועיל קנין זה א"ד הוי כמו הערמה בדאו', ואי נימא שאין בעיה בכך האם זה לא נקרא דגורם ברכה שאינה צריכה שתצטרך חברתה לחזור ולטבול עם ברכה.

הרב רותם אפלבוים שליט"א
27 צפיות

שלום הרב, אשה שיש לה פצע מדמם בצוואר הרחם 'אוקטרופיון' איך היא צריכה לעשות הפסק טהרה ושבעה נקיים?

הרב רותם אפלבוים שליט"א
87 צפיות

רציתי לשאול: כתובה שכבר נמסרה לפני כמה שנים. בשם החתן כתוב: ״אברהם בן יעקב״ ומסדר הקידושין שם חץ בין ״אברהם״ ל״בן״ וכתב למעלה, בין השיטות, ״דמתקרי אלברט״ והחתים העדים בצד ימין של הכתובה במקביל לתיקונו. ובסוף הכתובה, כבר מודפסות התיבות ״הכל שריר וקיים״ ורק החתים העדים שוב ללא נוסח של קיום למטה.

האם יש צורך לכתוב כתובה דאישתכח בה טעותא?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
36 צפיות

שלום וברכה, ברצוני לשאול שתי שאלות:

א. מצאה דם על עד בבדיקה, ממתי יכולה לעשות הפסק טהרה?

ב. אם ראתה אח"כ ראיה, לפי מה מחשבנים את ימי הפרישה של חודש בינונית והפלגה, לפי הבדיקה שאז באמת יצא הדם, או לפי מה שראתה אח"כ שיצא?

יישר כח גדול.

הרב ניסים פנירי שליט"א
33 צפיות

שלום,

האם אישה יכולה לטבול עם לק ג'ל שלם?

הרב ניסים פנירי שליט"א
73 צפיות

שלום לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א, שאלה לעניין זמן ההפסקה של הכדורי פרימולוט נור לכלה.

האם יש להפסיק ליטול כדורים מיד לאחר קיום המצוה, או שכדאי להמשיך לקחת (כשאין בעיה רפואית) בימים שלאחר הבעילה, ובכך להיטהר תוך שבוע, ולהרוויח זמן קצר שלא יכשלו ולא יקשה עליהם... מה שבאפשרות הראשונה זה לפעמים נפק"מ של כמה שבועות שאסורים. (עד שהמחזור מגיע ועד שמתנקה לגמרי וז"נ). מה ההוראה לכתחילה בכך.

הרב ניסים פנירי שליט"א
55 צפיות

האם כדור desogestrel שכל עוד לוקחים אותו אין מחזור, האם הוא כדור שיש בו בעיה הלכתית וצריך שאלת רב, או שניתן לקחת אותו.

הרב ניסים פנירי שליט"א
62 צפיות

האם כשעוברים את התאריך המשוער מותר להחליט לעשות זירוז ע"י פיטוצין?

הרב ניסים פנירי שליט"א
32 צפיות

לכב' הרב שליט"א.

מהו המקום שיש לציין בכתובה לחתונה שאמורה להערך אי"ה באולם הנמצא בצומת כנות ליד גדרה ולא בתוך ישוב מסוים. האולם משלם ארנונה למועצה איזורית באר טוביה הכוללת בתוכה מושבים רבים וגם את האולמות שבצומת כנות. האם לכתוב בכתובה - שאנו מונין כאן במועצה איזורית באר טוביה.

בברכת התורה ובתודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
67 צפיות

אשה שתחילת המחזור מגיע עם כתמים ממש קטנים לפני, האם נאסרת על בעלה מיד, או רק מהראיה בשפע, ואת ההתחלה לדון ככתם. לענין הרחקות נגיעה ותשמיש.

תודה רבה!

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
47 צפיות

מה דעת הרב שליט"א לענין הילדים הקטנים האם צריכים לעשות עבורם פרוזבול כי החיסכון לכל ילד שהמדינה נותנת להם זה הלואה שלהם לקרנות?

הרב ניסים פנירי שליט"א
31 צפיות

לכבוד הרה"ג שליט"א.

ילד שנולד בבה"ש ביום חול (למשל בין יום ב' לג') דכמבואר בשו"ע דח' ימים של המילה מונין מיום המחרת וכאילו היה בודאי לילה (ליל ג'), השאלה היא אחרי הי"ג שנים מתי חשיב שנהיה בר חיובא, ומסתבר שלכל מילי דאו' כהנחת תפילין וכדו' חייב להחמיר מספק, ומסתבר דצריך לכוון על תנאי שמא היא רק הנחה של חינוך גרידא או שבאמת חייב מדאו'.

השאלה היא אם יכול להיות ש"ץ, דמחד גיסא הוא דין דרבנן שאינו מחוייב בכך משום ספקא דרבנן, אבל מאידך אולי הקולא היא שאכן יכול להוציא את אחרים י"ח.

וכמ"כ רציתי לשאול מתי כדאי לעשות את הסעודה לכבוד שמחת הכנסה לעול המצוות, האם כאילו נולד ביום (ביום ב') או דילמא ליום המחרת שהוא כבר ודאי חייב.

הרב יעקב פנירי שליט"א
46 צפיות

שלום וברכה

האם מותר לדחות הפסק טהרה שיוצא בימי שישי/ שבת/ אירוע של בן משפחה מדרגה ראשונה במידה ושני בני הזוג מסכימים על הדחיה כדי שיהיה יום יותר נוח לטבילה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
108 צפיות

בחור בישיבה שלמדתי בה, מונה לגבאי הת"ת, והיה אחראי על אסיפת הכספים בימי הפורים.

על פי התקנון כל בחור היה מגיע לו לפני חתונתו שלש אלף ש"ח, והנה הבחור הגבאי הגיע זמנו להתחתן, ומיד לאר חתונתו התברר שלקח הרבה מידי כסף שלא היה מגיע לו לקבל.

בחור אחד ניגש אליו, ושאל אותו על הענין. והוא טען שכיון שההורים שלו אין שלהם שום אפשריות לקנות לו את צרכי החתונה, כי כבר חיתנו יותר מתשעה ילדים לפניו, לכן לקח מדעתו כספים שלדעתו היו מגיעים לו. ועוד יותר טענתו, שהרי כסף זה לא שייך לישיבה אלא לבחורים, וא"כ למי יחזיר, הרי רוב הבחורים שהיו באותה עת כבר נישאו, ואולי לא היו צריכים בכלל את הכסף, אבל הוא לכאורה כסף שאין לו תובעים.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
16 צפיות

שלום.

האם אפשר בשעת דחק גדולה לישון באותו בית עם אמו ודודתו? מדובר במקרה חד פעמי.

הרב ניסים פנירי שליט"א
52 צפיות

שלום וברכה למו"ר הרב משה פנירי שליט"א רציתי לשאול מה דעת מו"ר שליט"א לגבי בדיקות בהריון כגון אולטרא סאונד בדיקת סוכר סקירת מערכות וכו' מה לעשות ומתי יישר כח יגדיל תורה ויאדיר

הרב ניסים פנירי שליט"א
18 צפיות

לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א.

רציתי להבהיר את שאלתי, שהנידון לא מחמת השעבוד החוקי של הדירה אלא מחמת ההקנאה ההלכתית של הדירה בהיתר עיסקא בצד של הפלגא פקדון, משכך אין כאן ענין לשעבוד, ולגבי מה שאין הדירה רשומה בטאבו אם כזה דבר לא נחשב קנין גם ההיתר עיסקא אינו יכול להועיל כלל.

לגבי מה שיש רוב יהודים ורוב הגויים אינם עוע"ז לדעת מיעוט הפוסקים דבכה"ג אין לא תחנם, לא זכיתי להבין מספיק שמניה אחת שייכת לגוי [שעוע"ז, ויש רבים כאלו] וממילא יש לו שותפות גמורה בדירה, וכי יש צד שהמוכר לשותפים שא' גוי לא עובר בלא תחנם???

אשמח גם לעורר בנושאים אחרים, היחודיות של שאלה זו היא שהשאלה היא ברמת הרבנים שמתירים היתר עיסקא ולא רק פשוטי העם שטועים, אשמח מאוד מאוד למענה.

בברכת התורה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
37 צפיות

לרה"ג שליט"א

א' אם הסכומים שנכתבו לא תואמים, שבאותיות נכתב מאה ואחד אלף דולר, ובמספרים מאה אלף דולר. האם זה בסדר לכתחילה ובדיעבד, וחתן שנשוי כמה שנים עם הטעות הזאת אם יש לכתוב כתובה חדשה?

ב' האם על כהן כדאי לכתוב אהרן הכהן או אהרן לבית משפחת כהן. וכן על לוי. ואיך ראוי לנהוג כשהמשפחה היא לא כהן ולא לוי, אבל החתן או הכלה כהן או לוי.

ג' איך מנהג הספרדים: כוס נפרדת לברכת אירוסין וברכת נישואין או כוס אחת.

ד' האם לכתוב המילה "עיר" קודם או רק את שם העיר.

ה' האם לנוסח הספרדים "חופה בקידושין" (ולא כאשכנזים "חופה וקידושין") משתנה גם המשמעות (לא גם חופה וגם קידושין, אלא חופה שנעשתה ע"י קידושין שלפניה), והאם יש הבדל בהגיה (כי הרי הב' אינה דגושה).

ו' האם ראוי למתוח קו עד סוף השורה בכל מקום ללא יוצא מן הכלל או רק במקום הסכומים.

ז' האם ראוי יותר לכתוב בכתיב חסר - שמנים, שמנה וכיו"ב.

ח' למה בסכום התוספת לא נהוג להקדים קודם היחידות ואח"כ העשרות כמו בתאריך, והיינו לכתוב - שניים וחמישים אלף דולר.

ט' למה בשנה לא מקדימים ארבע ושמונים אלא כותבים שמונים וארבע.

י' אם אין מקום בשורה מחמת מילות ההקדמה בתולתא שפירתא וכו' או שם ארוך האם ניתן להוסיף את השם בין השורות.

ייש"כ גדול...

הרב ניסים פנירי שליט"א
52 צפיות

שלום הרב שליט"א

מבדיקה של בודקת טהרה עולה כי יש לי פצע ממש בפתח צוואר הרחם. כרגע אני באמצע 7 נקיים, כשההוראה היא לבדוק ביום השביעי ע"י הבודקת באופן שהבדיקה לא תיגע בפצע.

השאלה שלי, מה לעשות הלאה? כל נגיעה בפצע תגרום לו לדמם. האם לפנות לייעוץ רפואי? זה מונע קיום יחסים? מפחדת שיאסור אותי כל הזמן.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
128 צפיות

לכבוד הרב משה פנירי שליט"א

כבודו כתב בספרו אבני שהם סי' קפט סעי' יט, שאשה שיש לה מיחושים קבועים והם פוסקים רק לאחר יומיים מקבלת ווסת, הדין הוא שחוששת לג' חששות ולחומרא גם לווסת הגוף.

נשאלתי מה הדין באשה שבדקה עצמה וראתה שכל חודש בזמן הביוץ מרגישה דקירה ולאחר ט"ו ימים מקבלת את ווסתה, האם דינה כדלעיל.

שלמה הלוי (ברלין).

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
55 צפיות

שלום הרב

נשאלתי לעניין אשה שנדחה חתונתה בכמה ימים עקב התפשטות מגיפת הקורונה או פטירת אמא הכלה וכעת אינה יודעת מתי יקבע החתונה ולאחר כמה ימים נקבע תאריך לחתונה כמה ימים לאחר שטבלה האם תספור שוב שבעה נקיים?

יישר כוח על כל העשייה המבורכת.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
29 צפיות

שלום וברכה.

האם מותר לאשה בימים שמותרת לישון ללא בגדים כלל ולהיות מכוסה בשמיכה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
158 צפיות

לרב שליט"א האם מי שככל הנראה תוכל לעשות הפס"ט ביום ב' דר"ה האם נורה לה לעשות ותטבול ביום הט' במוצאי יו"כ. או שכה"ג שודאי לא יכולה לטבול כן יש להרות לדחות את ההפס"ט.

הרב ניסים פנירי שליט"א
35 צפיות

הרבה מאד מקפידים למכור לגוי רק תערובת חמץ ולא חמץ גמור (אא"כ בהכרח), ורציתי לשאול מה טעם הדבר.

והאם מותר לקנות מהחנוית חמץ שהם מכרו אותו, וא"כ מה ההבדל אם אני מוכר או הם. ונפ"מ לענין דיעבד שכבר מכרתי לגוי האם אפשר להשתמש אחרי פסח או ראוי להימנע (כשלא בהכרח).

הרב רותם אפלבוים שליט"א
32 צפיות

בעל הרוחץ את הכלים או שוטף ירקות וכו', האם יש להתיר שהאשה בימי נידתה תפתח את הברז כיון שאין זה לשם רחיצת ידיו ואין בזה קרבה?

ומה הדין כשהברז פתוח ורק לסובב את הברז למים יותר חמים.

ומה הדין באופן כללי בברז של חיישן שהוא לא ישירות? תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
29 צפיות

מה דעת הרב שליט"א לענין הרחקות בתשעה באב, שינה במיטה אחת והרחקת המיטות, כשכ"א בבגדו ובשמיכות שונות. ומה הדין לענין שאר מגע של חיבה.

והאם יש להימנע בכלל מכ"ז מעצם מהותו של יום שאסור אף בשאלת שלום? ייש"כ גדול.

הרב ניסים פנירי שליט"א
33 צפיות

לרב שליט"א.

אשה שנטמאה מכתם ביום החמישי לאבילותה או אבילות בעלה, האם לדעת הרמ"א יכולה לעשות הפסק טהרה בו ביום, כי לא שמשו מחמת איסור, דומיא דנטמאה בז' נקיים אחר מחזור או כשהמתינו מחמת ספק טומאה והתברר שטהור, או שרק בטומאת נדה אמרינן כן ולא באיסור צדדי שבזה אמרינן לא פלוג כמו לא שמשה בפועל בעלמא.

וכן מה הדין בזה לגבי יו"כ ות"ב להחשיבם כה' ימים. [מי שנטמאה מעד או כתם במוצאי כיפור או ת"ב האם יכולה לספור רק עוד ד' ימים].

ומה הדין בפרשו מסיבה רפואית, או כשלא חשו בטוב ומדעת לא שמשו. וכן באופן שהבעל לא היה בעיר. מה נכנס בתוך ה"לא פלוג" של הרמ"א ומתי יש להקל?

ייש"כ גדול מאד.

הרב ניסים פנירי שליט"א
36 צפיות

נער העושה בר מצוה בימי ראשון או שני האם חייב לקרא שמו"ת של הפרשה הקודמת דהא ניתן להשלימן עד יום שלישי. או שבכלל לא נתחייב בפרשה זו. ומה הדין כשקרא בקטנות בשבת האם יצא יד"ח או שעכשיו רובץ עליו החיוב שלא קיימו בחד דרבנן. ובכלל יל"ד להפוסקים שצריכין לקרא כל הפרשות כסדרן (שאם לא קרא שבוע אחד ישלים בשבוע לאחמ"כ קודם הפרשה הקודמת) האם צריך להשלים כל הפרשות של לפני כדי לקיים המצוה של מכאן ולהבא בשלימות. וגם כאן יל"ד אם כן קרא בקטנותו, אי מהני לשיטה הנ"ל לקיים חציו (של הפרשות) בקטנות וחציו בחיוב. תודה רבה

הרב יעקב פנירי שליט"א
33 צפיות

אשה שרגילה להתפלל תפילה אחת ביום, ושכחה ולא התפללה כלל, ונזכרה בלילה, האם כשעושה תשלומין מספיק לה בתפילה אחת ערבית רק לתשלומין [ומחר תתפלל שחרית או מנחה חובה], או שכיון שצריך שיהיה תשלומין על מנחה חייבת להתפלל פעמיים ערבית כדי שיהא היכר לתשלומין ולא יחשב שמתפללת ערבית.

ומה הדין כשרגילה או תכננה להתפלל ג' תפילות בלנ"ד האם יכולה להחליט שאינה חפצה להתפלל ערבית ומה שכן תתפלל יהיה רק לתשלומין.

וכן יש לשאול במי ששכחה הזכרה המעכבת במנחה שצריכה להשלים בערבית, האם חייבת להתפלל ב' פעמים וכנ"ל.

תודה רבה

הרב יעקב פנירי שליט"א
101 צפיות

שלום לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א

האם ביום הטבילה של האשה מותר לבעל לעזור לאשתו בסידור המיטות:

1. לחבר את המיטות.

2. לצפות פוכים ולהציע סדינים.

3. לסדר לגמרי את המיטות לקראת שינה.

חשוב לציין שהיא עדיין מתארגנת בבית ולא טבלה, והאם כשהיא כבר הלכה למקוה הכל מותר?

תודה לכבוד הרב היקר, נהנים מאוד מהספר הנפלא והייחודי ביותר.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
47 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved

הטופס נשלח בהצלחה!

מועדי המבחנים יתפרסמו בהודעה קולית שתישלח ממספר טלפון

02-966-7032

בסביבות ר”ח תמוז (למועד אלול) ובסביבות ט”ו בשבט (למועד אדר)

שימו לב:

בשל ריבוי הנרשמים איננו מתקשרים לכל אחד באופן אישי,
והאחריות מוטלת על כל נרשם לוודא שהוא מקבל את ההודעה!

כדי לשלוח שאלת המשך עליך להיות מחובר לאתר

כדי שתוכל לכתוב שאלת המשך לתשובה זו
עליך להתחבר או להירשם עם כתובת המייל איתה כתבת את השאלה המקורית.

זכור אותי

ספר אפיקי מים הלכות טהרה מהדורה עשירית!

בשעה טובה יצא לאור הספר “אפיקי מים”

על הלכות טהרה נדה וטבילה

מאת מורינו ראש בית ההוראה

הגאון הרב משה פנירי שליט”א

במהדורה עשירית משוכללת ומפוארת!

Verified by MonsterInsights