הרבה מאד מקפידים למכור לגוי רק תערובת חמץ ולא חמץ גמור (אא"כ בהכרח), ורציתי לשאול מה טעם הדבר.
והאם מותר לקנות מהחנוית חמץ שהם מכרו אותו, וא"כ מה ההבדל אם אני מוכר או הם. ונפ"מ לענין דיעבד שכבר מכרתי לגוי האם אפשר להשתמש אחרי פסח או ראוי להימנע (כשלא בהכרח).
שלום וברכה.
טעם למדקדקים להחמיר על עצמם שלא למכור חמץ גמור או תערובת חמץ, הוא מכיון שעיקר התקנה למכור חמץ לגוי נעשה כשיש הפסד מרובה מה שלא שייך בכל אדם פרטי. בנוסף סומכים כיום על כמה עניינים התלויים במחלוקת הפוסקים, כמו אם צריך להוציא את החמץ חוץ לביתו, מסירת מפתח לגוי, פירוט המוצרים. בכל זה יש טעם למחמירים, על אף שמעיקר הדין ודאי שהמכירה חלה.
מ"מ גם למחמירים הנ"ל, כשקונה חמץ לאחר פסח, מבעל חנות שמכר לגוי חמץ גמור, מקילים יותר, משום שחמץ לאחר הפסח איסורו מדרבנן. וכמבואר באור לציון (ח"ג. פ"ט ה"ה).
א’-ה’ – 18:00-20:00 | 13:45-15:00
ו’ וערבי חג – 10:00-11:30
מועדי המבחנים יתפרסמו בהודעה קולית שתישלח ממספר טלפון
בסביבות ר”ח תמוז (למועד אלול) ובסביבות ט”ו בשבט (למועד אדר)
בשל ריבוי הנרשמים איננו מתקשרים לכל אחד באופן אישי,
והאחריות מוטלת על כל נרשם לוודא שהוא מקבל את ההודעה!
כדי שתוכל לכתוב שאלת המשך לתשובה זו
עליך להתחבר או להירשם עם כתובת המייל איתה כתבת את השאלה המקורית.
בשעה טובה יצא לאור הספר “אפיקי מים”
על הלכות טהרה נדה וטבילה
מאת מורינו ראש בית ההוראה
הגאון הרב משה פנירי שליט”א
במהדורה עשירית משוכללת ומפוארת!
כדי שתוכל לכתוב שאלת המשך לתשובה זו
עליך להתחבר או להירשם עם כתובת המייל איתה כתבת את השאלה המקורית
או התחבר באמצעות שם משתמש וסיסמה: