שלום וברכה.
ישנם שני גישות לגבי איסור סחיטת לימון בשבת. לדעת האוסרים זאת מדרבנן נראה ודאי שיש להתיר על ידי גוי, כיון דהוי מחלוקת הפוסקים בשבות שיש להקל בה ע"י גוי.
אמנם לפי דברי הגאון יעב"ץ (במור וקציעה) שכתב שיש לחוש בזה לחטאת (כיון שזה דרך שימושו), אם נבין בדבריו שכוונתו ממש לאסור זאת מן התורה הרי ודאי דאין להתיר סחיטתו ע"י גוי דהא הוי איסור דאורייתא.
וכמובן שכל השאלה היא רק היכא שמעוניין במשקה לשתותו כמות שהוא, כי אם חפץ במשקה בשביל לטבל סלט וכדו' פשיטא דשרי, שהרי אפילו לסוחטו לכתחילה ע"י ישראל שרי, דעד כאן לא אסרו האוסרים אלא כשסוחטו לשתותו דווקא (ע' מ"א סי' שכ ססק"א ובגדולות אלישע שם סקכ"ג).
וחשוב להדגיש שדעת מרן השו"ע להתיר סחיטת לימונים בשבת, וכן נקטו רוב ככל אחרוני ספרד, עיין באורך בס' מנוחה שלמה (סי' שכ ס"ו).
בברכת התורה.