סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

השאלה המרכזית היא: כיצד לנהוג במצב שהוסת מגיע בצורת כתמים? האם ללכת על פי ההרגשה? שהאישה מרגישה כאבי מחזור? או לחכות למצב שתראה דימום בכמות שאוסרת?

המקרה הנוכחי הוא כזה: ביום שישי ראיתי כתם חום קטן מלווה בכאבי מחזור. מאז יום שישי יש כאבים אבל ללא דימום כלל גם לא בקינוח. היום יום ראשון, הופיע דימום פעם אחת בקינוח. לאחר מכן, מעין כתמים ע"ג הפד.

השאלה: האם יש לפרוש רק במצב של דימום מוגבר? וכל עוד שנמשכים הכתמים עדיין לא חל דין פרישה?

פרטים נוספים: נוטלת סרזט.

אבקש לציין שזה לא נובע מכתמים בגלל סרזט אלא מחזור שהופיע לאחר חודשיים נקיים. הוסת השניה מהפסקת הנקה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
72 צפיות

לכבוד הרב שלום!

ביום ראשון אשתי עשתה הפסק טהרה, לאחר לידה (תוך ימי טוהר), וההפסק יצא טהור, כך גם הבדיקות בוקר וערב של יום שני.

והיום (יום שלישי) הופיע כתם על בגד צבעוני, הכתם גדול מכגריס.

ראיתי בספר של הרב (אפיקי מים) שבמקרה זה יש לעשות שאלת חכם.

השאלה האם יש לעשות הפסק טהרה חדש, או שניתן להמשיך בשבעה נקיים?

תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
296 צפיות

אשתי עשתה הפסק טהרה, ושטפה לפני זה את המקום בלי להכניס את האצבע. ואחרי 20 דק' בדקה והיה קצת דם, ואחרי 20 דק' בדקה שוב והיה ממש ממש קצת דם ברור. ואחרי 3 דקות בדקה שוב בלי לשטוף כלום, ויצא נקי לגמרי.

האם זה מועיל? שמצד אחד נראה ברור לנו מהכמות של הדם כל היום וגם של ההפסק שזה רק שאריות, בפרט שלא שטפה הכי הכי טוב, ומצד שני גם יצא נקי. או שכיון שההפסק הקודם לא הועיל ונקטינן שלא פסקה ולא תולים בשאריות, א"כ מה שבדקה את השלישי גם לא יועיל כי לא מוכיח שפסקה כי בדקה בסמוך לשני, ולא הספיק לצאת.

תודה רבה

הרב רותם אפלבוים שליט"א
80 צפיות

אשה קינחה מבחוץ בעד בדיקה, וראתה כתם הגדול מגריס, האם עד הבדיקה מקבל טומאה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
128 צפיות

אני זקוק לעזרה בבדיקת עד. האם יש מקום שאני יכול להשאיר בו את העד ולקבל תשובה בחול המועד. אני גר בירושלים

הרב ניסים פנירי שליט"א
243 צפיות

אשתי נשלחה לסקירה מוקדמת בעקבות מחיצה בשליה. בסקירה (בוצעה בהר הצופים ע״י הרופאה הילה הוכלר, ופרופ' יגל הסתכל על הצילומים) יצא שהכול תקין ואכן ישנה מחיצה אך אינה מפריעה (רק שאם יהיה מצב עכוז, לא יהיה ניתן להפך).

הרופאה ביקשה לבצע גם את הסקירה המאוחרת. (כלשונה בדף הסיכום: "נצפה AMNIOTIC BAND בחלק השמאלי האחורי של הרחם. יש לבצע סקירת מערכות מאוחרת").

האם לעשות סקירה מאוחרת במצב זה?

תודה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
104 צפיות

שלום וברכה.

הבן שלי בן חודשיים וחצי ומקבל הנקה מלאה ומידי פעם כשאין לאשתי אפשרות להניק כגון שהילד איתי והיא לא נמצאת, הוא מקבל חלב שאוב בבקבוק וללא שום תחליפים.

אשתי ממש התעקשה להניק אותו אפילו שהיו בהתחלה כל מיני קשיים היא לא ויתרה על זה, אז רצינו לדעת כיצד עליה לנהוג בצום.

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
71 צפיות

אני ואחי היינו במקום מסוים ולא היה על כסף והוא שילם עבורי (הלווה) 43 ש"ח. ושוב נקלענו למקום והפעם אני הלויתי לו 220 ש"ח. עכשיו שבאנו להתקזז הוא שילם לי 180 ש"ח במקום 177. האם יש בזה ריבית? או שנחשב כב' הלוואות שונות (דסו"ס הלויתי לו בנפרד 220), וסוף כל סוף השבתי לו פחות על זה. תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
90 צפיות

שלום וברכה.

האם מותר לאשה בימים שמותרת לישון ללא בגדים כלל ולהיות מכוסה בשמיכה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
332 צפיות

באופן שההפסק טהרה יצא נקי כראוי. ולאחר שעתיים החלו הרבה מאד כתמים אפי' קצת גדולים אבל עדיין כשרים. האם עדיין יש להכשיר את ההפסק. או שאמרינן שמתברר שלא הפסיקה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
87 צפיות

שלום, אודה מאוד לתשובתו של הגר"מ פנירי שליט"א

1. האם מותר לבני זוג בזמן נדתה לנגב חומוס מאותה צלחת, או שזה לא דומה להיתר שהרב כתב במריחת ממרחים שזה לא בתדירות?

2. האם מותר ללכת לאטרקציות כמו קיאקים, כאשר כל אחד בקצה אחר של הסירה, ונזהרים מנגיעה?

תודה לכבוד הרב שליט"א

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
134 צפיות

לפני כחודש וחצי היתה לי תקלה במזגן - המזגן לא חימם,

הזמנתי בעל מקצוע מאתר 'מידרג' ולאחר בדיקה לפי מראה עיניו קבע שחסר גז ויש למלא גז למזגן כשעלות עבודה היא 650 ש"ח  אישרתי לו לבצע את הפעולה ולאמח"כ המזגן חזר לעבוד ולחמם,

כעת כעבור חודש וחצי המזגן שוב חדל מלחמם, בעל המקצוע הגיע שוב עם מכשיר לאיתור דליפת גז ומצא שיש דליפה במזגן עצמו ומאחר שמדובר במזגן משנת 2007 לא משתלם לתקן את הדליפה כלל וכלל,

טענתי היא שאם מראש היה בודק את מקור הדליפה לא הייתי ממלא גז ומבזבז לחינם 650 ש"ח, מבדיקה שערכתי עולה שעל הטכנאי לבצע בדיקה זו קודם מילוי הגז, מצ"ב קישור: https://www.youtube.com/watch?v=Dcy05bn-QbU

האם טענתי מוצדקת ועליו להחזיר לי את הכסף ששילמתי בעבור תיקון הגז?

 

הרב ניסים פנירי שליט"א
90 צפיות

לכבוד הרבנים החשובים שליט"א

בדין ברכת הנותן ליעף כוח כיצד אנו מברכים אותה הרי מרן בשו"ע (סימן מ"ו) כותב "יש נוהגין לברך הנותן ליעף כוח ואין דבריהן נראין" ולפי מרן אין לברך. 
והרי קיבלנו הוראות מרן שפוסק כדעת הרא"ש שכל ברכה שאינה נזכרה בתלמוד אין מברכין אותה
והאר"י כותב שכן לברך.
ולכאורה כל מה שנהגנו בני הספרדים לברך זה בגלל האר"י וא"כ קשה הרי אנחנו בני הספרדים ובראשינו מרן רבינו הענק היביע אומר זי"ע ועוד פוסקים כי אומרים סב"ל נגד האר"י.
וא"נ שזה מנהג הרי קשיא לי שלכאורה הוא מנהג טעות שהרי מרן היבי"א פוסק בכמה פעמים שלא כהמנג וכדעת מרן השו"ע (לדוגמא בברכה על נרות שבת) ולכן נראה שנבטל לכאורה המנהג שהוא טעות.
וא"נ שמרן חזר בו הרי זה בדוחק רב ועצום שהרי מרן החיד"א כותב שאם מרן היה רואה דעת האר"י היה חוזר בו ולכאורה א"כ נאמר בכל ההלכות הכי. והכנסה"ג כותב ששמע ממישהו שמרן חזר בו בסוף ימיו ודי לנו במה שאנו רואים.
וא"נ שברה זאת מוזכרת בגאונים הרי בסידור רב האי גאון אינה מוזכרת.
וא"נ שהרי מוזכר בראשונים הרי קיבלנו שכל ברכה שאינה נזכרה בתלמוד אין מברכין אותה. ועוד שזה רק חמשה-שבעה ראשונים בלבד (ר"ד אבדרהם, סמ"ג, בעל העיטור, הטור, מחזור ויטרי ועוד) 
והב"ח כותב (סימן מ"ו ס"ק ח') שגם לאשכנזים יורה שלא לברך ומ"מ אין למוחקה מהסידורים,
והגם שהגאון רבי אליהו מוילנא לא היה מברך כדאיתא בספר "מעשה רב"
וכבר אמרו שאין להקשות על מרן זי"ע משתי טעמים
א. כי בכל רגע שהיה כותב תשובה היה לפני כן יושב ומעביר את כל התורה מול עיניו.
ב. כי מרן כדרכו בקודש לא משאיר את המעיין בדברי תימה, אלא תמיד מפרש דבריו מבלי שיצטרך לביאור, ואם היה כאן קושיא גדולה לא היה נמנע מרן מלכתוב הטעם. אמנם אני לא מחפש להקשות על מרן אלא להבין דעתו בלבד.

השיב לי הגר"ח רבי שליט"T וז"ל "ועיין שו"ת יבי"א ח"ד סימן כ"ה ס"ק י"ד. שמיישב את הכל. וע"ש לא רק אם היה רואה אלא במציאות היה שמרן הב"י חזור בו. ע"ש.

וגם לישב חקירה גדולה, אם האר"י ז"ל זיע"א כוחו כמו תנא וכן אם קיבלנו את האר"י ז"ל. כמו קבלת מרן הב"י, או לא. כ"ז פלפולים ידועים ועכ"פ למעשה מברכים הנותן ליעף כוח וכנראה שזה משמיים נוצר מצד כזה אשר כל עם ישראל מברכים ברכה זו. ויש בזה חיזוק גדול באמונה. והתרגום (ישעיה מ. כ"ט) מבאר שהכוונה לצדיקים שעייפים מלימוד תורה נותן חכמה. וכן ביבי"א ח"ד סימן י"ח ס"ק א'. תורה מתשת ודע זה רק בהתחלה עי"ש. ויש לכוון בברכה זו ולבקש בלב כח לתורה וזיכו הרבים וקידוש השם תמיד. ועיין יבי"א שם בהוצאה החדשה בגליון בסוף הסימן על מעלת זיכו הרבים. ומה מעיד מרן זיע"א על עצמו.

בברכת התורה חיים רבי עיה"ק חולון"

וקשיא לן הרי זה מנהג טעות לכאורה וגם מה שייך לומר שזה מן השמיים.

 

הרה"ג שבתי לוי השיב לי וז"ל "במש''כ לשאול מדוע מברכין ברכת הנותן ליעף כח שהוא נגד השו''ע, עיין במש''כ בספר ברכת ה' ח''ד פ''ד סימן מח ובהערה 161, דמנהג זה מבוסס על מש''כ החיד''א (סימן מו אות לא) שמעיד שכך נתפשט המנהג ע''פ האר''י וגם מעידים שמרן חזר בו בסוף ימיו, וכ''כ גם בספר מטה יהודה, שרבים כך נהגו ומרן חזר בו בסוף ימיו. ובכה''ג אמרינן במקום מנהג שנתפשט לא אמרו סב''ל, אולם שאני נרות שבת שלא התפשט מנהג זה לנהוד כהרמ''א, וגם יסודתו היתה בטעות כי מדוע ננקוט רמ''א ונעזוב דברי השו''ע. משא''כ הכא נהגו כדעת האר''י ואין זה בטעות, ובמקום מנהג לא אמרינן סב''ל. והבן." 

וקשה שלפי אחיו בכלל לא אומרים סב"ל נגד האר"י

ועוד שהרי גם יסדות מנהג לברך הנותן ליעף כוח הוא טעות.

ועוד השיב הרב יחיאל ברדא נר"ו

שלום וברכה,

בנוגע לשאלתכם בדין ברכת הנותן ליעף כח, שלכאורה יש לפסוק סב"ל נגד דברי האר"י ולומר שהמנהג לברך הוא בטעות. הרי זה ביאור דברי מו"ר הגר"ד יוסף שליט"א: אף שמצינו בכ"ד שאומרים על מנהג שיסודו בטעות ויש לבטלו, הרי זה דוקא באופן שאין לו סמך אמיתי בהלכה. משא"כ בנדו"ד שיש מקור לזה מדברי חלק מן הראשונים. ומה שהמנהג הוא נגד דברי השו"ע, אינה סיבה לבטלו, וכמו שמצינו במקומות רבים, שמנהג שקדם לפסק השו"ע, ויש לו יסוד בראשונים או פוסקים, יש לקיימו אף אם הוא נגד דברי השו"ע [ולדוגמא נציין לדברי השו"ע או"ח סי' רנ"ז ס"ח, בענין הטמנה בדבר המוסיף הבל ע"י דבר אחר, שאין אנו נוהגים כדבריו, וכמו שהעיר בזה כבר מרן זיע"א בשו"ת יבי"א].

בברכה מרובה
הרב יחיאל ברדה וכו'"

וגם כאן קשיא לי שהרי זה מנהג טעות ויסדתו בכמה ראשונים בודדים.

וחתנא דבי נשיאה הגאון ר' אהרון בוטבול השיב וז"ל 

שלום וברכה!

כשיש מנהג שיסודו בהררי קודש ונהגו בו בכל הדורות ברצף, דור אחר דור, אין לבטלו בשום פנים ואופן.
הוכחה לדברנו שמהר"ם בן חביב פוסק להקל בדיני הטמנה ושהיה נגד מרן וטען שכך נהגו הספרדים, ועוד כמה דוגמאות.
ואולם המנהג שנהגו במרוקו לברך על הדלקת נרות לאחר ההדלקה לא התברר שהיה מנהג הספרדים מקדמא דנא, אלא להיפך.
בברכת הנותן ליעף כח, כל חכמי הספרדים נהגו לברך ברציפות בכל הדורות ממרן הב"י ועד דורנו.

בברכה
אהרן בוטבול"

וגם כאן קשיא לי שהרי המנהג שהיה בהדלקת נרות הוא לאר רק במרוקו ומסתמא היה לו סמך בהלכה ואע"פ כן ביטלנו. 

בברכת התורה

האוחז בשולי גלימתו האדורה של גדול הדורות מרן זי"ע

הרב ניסים פנירי שליט"א
192 צפיות

שלום לכבוד הרב.

נסתפקנו בכולל בעניין עד הבדוק המבואר בסוף סי' קצ שדינו כראיה לחוש לו, באשה שבדקה באחד מימי הפרישה שלה בעד ונמצא דם ורק לאחר יומיים בא השפע, האם אמרינן דאזלינן בתר עיקר השפע או דלמא סו"ס חישינן בעד הבדוק לארגשה ולאו אדעתא או שנחוש לשני הימים. ואם יש חילוק אם לאישה אירע כמה פעמים אשר קודם בוא השפע ראתה ע"ג העד הבדוק בנידון הנ"ל.

תודה מראש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
95 צפיות

שלום

אשה שעברה לידה שקטה, בחודש 5 לערך, הוולד יצא מת, ואח"כ השליא, איך צריכה להתנהג לענין טומאת יולדת?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
112 צפיות

שלום וברכה!

בעל ואשה שבטוחים שניהם שלא היה הזרעה כלל במעשה, ושוב ראתה כתם ונטמאה. האם ניתן להקל לדעת השו"ע ולעשות מיד הפס"ט ולא להמתין? ייש"כ עצום!

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
115 צפיות

לכבוד הרב פנירי שליט"א.

אשה שעלו בה כל הסימנים של הגעת הוסת (עייפות, כאבי גב, הורמונים וכיוצ"ב) ואכן ההפרשות היו כעין הוסת דהיינו טיפין והולך ומתגבר כמעיין, ולאחמ"כ מתמעט והולך. אמנם כל מה שיצא ממנה היה מראה טהור. מה הדין בכה"ג? ומה הדין אם המראה היה צבע חום שטהור לדעת הרב עובדיה ? ומה הדין אם היה בה התקן מירנה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
71 צפיות

שלום וברכה.

מחר יום ראשון ב אדר א אני צריכה לטבול, כרגע מוצ"ש אני ובעלי לא מדברים אני פגועה ממנו מאוד בנושא מסוים, לא נראה לי שהענין יפתר עד מחר וגם אם יפתר אני לא תוך שניה ירצה להתקרב.

בכללי בעלי בכל ויכוח אומר זה יוביל לפירוק הבית, אני יערב את ההורים, אנחנו צריכים עזרה. אני אומרת לו מה הקשר את ההורים אם צריך עזרה בוא נלך לייעוץ. הוא מסרב בכל תוקף, אין לו דמות שיכולה להשפיע עליו, היתה בעבר והקשר נהיה תלותי והזיק, כרגע בלי כלום לומד בבית כי חווה חוויה לא טובה מכולל שלא התאים לו. בכלל הוא מתחזק היה נוער נושר וחזר בתשובה, יש לציין שיש לנו תינוקת מתוקה אני ממש בתסכול מזה שהוא לא יוצא ועושה משהו עם עצמו. הוא אומר שהוא לומד בבית בכיף שלו וגם של על התינוקת ושטוב לו ככה הסברתי לו את כל הצדדים הוא אומר כן נכון אני צריך לצאת קצת זה רק זמני, שנה + היתה תקופה מאוד קשה שהיה צריך לנתק אותו מהרב שלו כי הקשר והתוכן לא היה מתאים בכלל!!!! זה היה שכן שלו שקרב אותו אבל לא היה מתאים לזה.

מה אני עושה??????? אני ממש אובדת עיצות.

הרב ניסים פנירי שליט"א
169 צפיות

שלום רב. הייתי רוצה לדעת בשביל מה נברא יהודי שלא יכול לסבול את החיים שלו מרוב צרות ייסורים? הוא טוען שהיה בשמחה מוותר על חייו. תודה

הרב יעקב פנירי שליט"א
74 צפיות

רציתי לקנות מצלמה ואמרו לי שהיא עולה 5000 ש"ח בעשרה תשלומים של 500 ש"ח כל אחד, ואם אני רוצה אותה ביותר תשלומים (350 ש"ח לחודש), היא תעלה לי 5250 ש"ח.

האם יש בזה ריבית?

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
93 צפיות

למורינו הרב שליט"א

האם לפצח גרעינים מצלוחיות נפרדות, אבל להשליך את הקליפות לאותו כוס או צלחת, יש לאסור כי יש בזה קירוב ומשתמשים באותו הקערה באכילתם, או שכיון שאינו אישי כי שייך גם באנשים חיצוניים אז יש להתיר, או שלא גזרו אלא על אכילה מאותה הקערה ואין לאסור.

תודה רבה וייש"כ עצום בשם כלל ישראל על ההחכמות הרבות.

הרב ניסים פנירי שליט"א
92 צפיות

שלום וברכה, ברצוני לשאול שתי שאלות:

א. מצאה דם על עד בבדיקה, ממתי יכולה לעשות הפסק טהרה?

ב. אם ראתה אח"כ ראיה, לפי מה מחשבנים את ימי הפרישה של חודש בינונית והפלגה, לפי הבדיקה שאז באמת יצא הדם, או לפי מה שראתה אח"כ שיצא?

יישר כח גדול.

הרב ניסים פנירי שליט"א
70 צפיות

לשיטת הרב רפאל ברוך טולידנו, מרוקאי יכול להגריל כרטיס זכיה בלוטו?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
78 צפיות

לכבוד הרה''ג שליט''א

אשה שנתעברה ונודע לה מיד, ושכחה לבדוק בעונת וסתה דכידוע לרוב הפוסקים אסור בתשמיש, אלא דלא ידעו הלכה זו, האם צריכים כפרה ולעשות תשובה או דאע''ג דלכתחילה יש להקפיד מאד בזה, מ''מ לענין בדיעבד אפשר לסמוך על האג''מ והחזו''א שהקילו בזה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
74 צפיות

שלום לכבוד הרב,

אני נשוי כשנה קצת פחות, בזמנים שאני עם אשתי ואנחנו מותרים היחסי אישות שלנו ברוך ה' טובים ואנחנו נהנים אחד מהשניה.

אבל כבר למחרת במהלך היום עולה לי שוב חשק בלתי מוסבר... אציין שגם אני וגם אשתי אנשים די עסוקים לא שאני יושב בבטלה ופתאום חש ברצון. האם זה טבעי? אולי משהו לא תקין? האם הרב יכול לענות לי על זה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
113 צפיות

חבר ביקש ממני הלואה של 2000 ש"ח ולא היה עלי, ואמרתי לו שאמשוך לו מהכספומט, והיה רק פרטי שגובים על כל משיכה 6.9 והמירב הוא 500 ש"ח. והייתי צריך למשוך 4 פעמים. והוא אמר ששוה לו ומשכתי עבורו. האם את העמלה מותר לו להחזיר לי כיון שהיתה משיכה עבורו, או שכיון שקיבל ממני רק 2000 ש"ח ממילא מה שמשלם גם את העמלה זה ריבית, ואני צריך לספוג עלי את הסכום של ה6.9 *4.והאם הדין שונה אם אני הבאתי לו את הכרטיס שלי שהוא ימשוך או שאני משכתי עבורו.והאם זה שונה בין כרטיס בנקאי שמחייב את החשבון שלי מיד. או אשראי חוץ בנקאי, שמחייב את החשבון רק במועד חיוב האשראי.
ושאלה נוספת, האם לחברות האשראי כולם גם יש היתר עיסקא כמו הבנקים?
ומה הדין לגבי המשיכה מהכספומט הנ"ל, האם העמלה יש בה איסור רבית, או שגם להם יש היתר עיסקא, ואולי בכלל העמלה נגבית על השירות לתת מזומן ולא על ההלואה?
ייש"כ גדול מאד.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
80 צפיות

מחילה, הרב התיר לאשה שלא עלה בידה לחוף בע''ש, שתחוף בשבת במים שהוחמו.

מקור: מילואים סי' קצט עמ' נא - מהדורה תשיעית.

ולפי זה באופן המותר לטבול ביום שמיני, יהא מותר לחוף בשבת אם חל שמיני בשבת ולטבול?

הרב ניסים פנירי שליט"א
101 צפיות

שלום וברכה

כלה המתעקשת לחדר יחוד האם יש מקום להתיר לה שלא ללבוש כיסוי ראש בחתונה.

יש כאלה שאומרים לא לנעול ואז אין חדר יחוד, אלא שאז הם נכשלים בחו"נ שכן היא ארוסה וזה עתה ברכו ואסר לנו את הארוסות.

האם נכון הדבר?

יישר כח

הרב ניסים פנירי שליט"א
229 צפיות

שלום הרב.

חתן שמסתפק האם נכנס כל האיבר ויצא זרע ולא ראו דם האם נאסרו לשיטת הטה"ב?

במידה וכן כיון שנאסרת מספק מה הדין לגבי ביאה שנייה האם צריך לחוש שוב שמא יצא דם?

חשוב לי לציין שהכלה הייתה אצל בודקת טהרה לפני החתונה ונאמר לה שיש לה קרום בתולים והכלה טוענת שלא הרגישה קריעת הקרום.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
321 צפיות

האם מותר לאכול כיום עופות לאחר שהתברר לאחרונה שמרכיבים את העופות בכדי להשביחם יחד עם עופות טמאים.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
66 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved