סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

שלום. קיבלתי החודש מחזור באיחור (34 במקום 28), התחלתי לספור את המחזור מיום 34 למרות שהיו כבר כתמים קודם. כעת אני רואה שאני יכולה לעשות הפסק לאחר שלושה ימים (מהרגע שהתחלתי לספור מחזור).

אני יכולה לעשות כעת הפסק או שמחויב לחכות למחר, שיעברו ארבעה ימים מרגע ספירת המחזור??

אציין שלא קיימנו יחסי אישות בשבוע שלפני קבלת המחזור.

הרב ניסים פנירי שליט"א
22 צפיות

שלום וברכה.

אשתי לוקחת גלולות (יסמין), לאחר 4 ימים שהפסיקה מלקחת היינו ביחד. (בד"כ אנחנו מפסיקים בכדור האחרון. הוסת יכול להגיע לאחר כמה ימים ולפעמים לאחר שבועיים, אין משהו קבוע). ויום למחרת כבר ראתה דם.

האם נעשה איסור? ומה הדין באופן כללי מתי צריך לפרוש בתקופה שלוקחים גלולות. בברכה ותודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
373 צפיות

לרב שליט"א האם מי שככל הנראה תוכל לעשות הפס"ט ביום ב' דר"ה האם נורה לה לעשות ותטבול ביום הט' במוצאי יו"כ. או שכה"ג שודאי לא יכולה לטבול כן יש להרות לדחות את ההפס"ט.

הרב ניסים פנירי שליט"א
185 צפיות

מי שנוסע מהבית או ממקום העבודה הרבה לפני פסח (כשבוע וחצי) ויחזור לשם באמצע פסח, ואינו יכול למנות שליח לבדוק בליל י"ד (מטעם פרטיות וכו'), כיצד ינהג לענין הבדיקה.

תודה רבה!

הרב רותם אפלבוים שליט"א
183 צפיות

בס"ד

שלום לכבוד הרבנים.

אני בעל תשובה. לצערי אני מכור לשירים ובכלל לשירים לועזיים. ואם זה לא מספיק כחלק מזה גם לשירת נשים נוכריות בשפה לועזית (אין אני מבין את המילים).

הבנתי שאם לא ראיתי אותה אף פעם ואם אני לא מכיר אותה אז אפשר לשמוע?

אשמח להגדרה מה זה לא ראה אותה? כלומר במציאות? על צג במחשב? האם אי ראיית פניה, אלא רק חלקים מגופה זה נחשב שראיתי אותה?

ומה זה מכיר אותה? מכיר אותה אישית במציאות? או מספיק שקראתי את קורות חיה ברשת זה גם נחשב שאני מכיר אותה?

אשמח לעזרתכם בעניין, תודה ובשורות טובות!

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
335 צפיות

שלום וברכה כבוד הרב!

רציתי לשאול את הרב האם יש להתיר לנשק את אותו איבר כי זה מאוד קשה לי ולאישתי בעיקר שזה גורם לשנינו ושמחה גדולה, ראוי לציין שאנחנו ספרדים (לא תימנים) וזהו ניסיון קשה עבורנו.

בתודה רבה ויום טוב!

הרב ניסים פנירי שליט"א
1962 צפיות

האם כדור desogestrel שכל עוד לוקחים אותו אין מחזור, האם הוא כדור שיש בו בעיה הלכתית וצריך שאלת רב, או שניתן לקחת אותו.

הרב ניסים פנירי שליט"א
250 צפיות

שלום הרב

נשאלתי לעניין אשה שנדחה חתונתה בכמה ימים עקב התפשטות מגיפת הקורונה או פטירת אמא הכלה וכעת אינה יודעת מתי יקבע החתונה ולאחר כמה ימים נקבע תאריך לחתונה כמה ימים לאחר שטבלה האם תספור שוב שבעה נקיים?

יישר כוח על כל העשייה המבורכת.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
181 צפיות

שלום,

תושב ב"ב שחגג פורים בעירו ביום י"ד ובליל ט"ו הגיע לירושלים וישן בירושלים, האם צריך לחגוג גם בירושלים בט"ו?

תודה!

הרב רותם אפלבוים שליט"א
180 צפיות

מה ההמלצה הכי טובה לאשה שההפלגה שלה קצרה. והמחזור שלה מתארך ל 7 ימים ויותר, כדי לקצר את ימי המחזור? ייש"כ.

הרב ניסים פנירי שליט"א
269 צפיות

לרב שליט"א
אשה צעירה שבעלה בכלא ומידי כמה חדשים מאשרים לה לבא לבקר את בעלה, האם כשהביקור חל בזמנים שיכולה להפסיק בטהרה ולספור ז"נ ולטבול, נתיר לה לטבול ובאיזה אופן. כשרק תפגוש את בעלה וכמובן לא יוכלו לשמש. אבל רוצה להיות מותרת כלפיו לשאר דברים?
תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
238 צפיות

אין לי דירה ואין לי עסק, אבל אני מלמד בתלמוד תורה. האם מותר לי להיכנס למינוס בחשבון בנק ולשלם על כך ריבית?

הרב ניסים פנירי שליט"א
124 צפיות

שלום לכבוד הרב,

רצינו לשאול לגבי אשה שיש לה התקן תוך רחמי, והוציאו לה אותו בימי טהרה שלה, ובמהלך הוצאתו יצא דם, ושאלנו את הרופאה למה יצא דם, היא אמרה ברור שיצא דם מהרחם כי בתחילה הרופאה פותחת את צוואר הרחם ואז מושכת את החוט.

האם צריך לפרוש כדין ראייה או הדין אחר? תודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
192 צפיות

מה האופן הראוי לבדיקה ע"י מוך דחוק. לבדוק בדיקה רגילה ולהשאיר העד בפנים או לקפל את העד ולדחוק אותו ע"י האצבע לבפנים. כמה זמן אחרי השקיעה אפשר להוציאו. והאם זה מועיל גם להפסק לכתחילה ובדיעבד. תודה רבה

הרב ניסים פנירי שליט"א
210 צפיות

אשה שרגילה לפני מחזור לראות טיפין וכתמים, האם יש לאסרה מהכתם הראשון כיון שהוא תחילת מחזור, או רק ממתי שכבר מתחילה לראות בשפע, ומה הטעם בזה, כי סו"ס אין הרגשה ודם זה הוא ככתם בעלמא. וממתי (כמה זמן סמוך למחזור) יש לדון עדיין ככתם. תודה רבה!!!

הרב ניסים פנירי שליט"א
277 צפיות

לרב שליט"א

א' האם חיוב הבדיקה בעונת הוסת הוא חיוב בעצם, או רק כדי להתיר תשמיש. כי כל עוד לא בדקה מותרים בהרחקות. והאם ניתן להקל בזה באופנים מסויימים, לא לבדוק ולחכות בסבלנות ובינתיים לא להיאסר. וכן האם בדיעבד כששכחה ולא בדקה, חייבת עדיין לבדוק, כי רואה שעדיין לא בא, וכמובן בעונה בינונית יהיו אסורים לשמש ושאר ענייני פרישה כפי מנהגו.

ב' האם יש ענין להקפיד לבדוק בסופה ממש, או שיכול לפני השינה אם חל בלילה, או בבוקר אחרי הקימה.

ג' מה דעת הרב לענין מקלחת או בריכה בעונת וסתה.

ייש"כ גדול.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
401 צפיות

שלום לכבוד הרב.

הוריו של בעלי אינם שומרים שבת אבל מסורתיים. אציין שבעלי ואחד מאחיו שומרים שבת ומצוות, אז יש זיקה מסוימת גם להורים. הם הציעו לנו להתארח בליל הסדר, אבל אני חוששת מענייני כשרות. חמתי אומרת שיש לה כלים נפרדים לפסח, ומה שלא היא מגעילה במים רותחים.

אני קצת חוְששת אבל מצד שני לא רוצים להיות לבד בחג, מה כדאי לעשות? האם כדאי לפסול את עניין האירוח אצלם?

אודה לתשובתך.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
22 צפיות

שלום וברכה

האם מותר לטבול (לפי דעת האשכנזים) עם מבנה אנטומי על הציפורן מאחר ולא מסירים אותו אלא משלימים אותו כל פעם שהציפורן גדלה.

תודה!

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
222 צפיות

שלום לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א

אשה שאין לה וס"ק וזוכרת את תאריך יום וסתה אבל לא זוכרת אם זה היה עונת יום או לילה, מתי היא צריכה לפרוש ביום או בלילה? אודה מאוד אם אפשר לציין היכן מקור הדברים בספרי הרב שליט"א וכדומה, כי חפשתי ולא מצאתי מי שדיבר על כך?

תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
298 צפיות

אשה שחלתה באותה מחלה בדם ועוברת טיפולי כימו וכעת יש לה נשירה גדולה, איך תטבול? הרי לא יכולה להסתרק מרוב תסבוכת, ומפחדת להעביר מסרק שנתקע לגמרי בשערותיה. מה הדין בזה לגבי חציצה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
14 צפיות

לכבוד הרה"ג שליט"א.

רצינו לדעת, אם ננקוט כדעת המחמירים לסחוט לימון בשבת האם יש להקל ע"י גוי ככל מח' הפוסקים דמקילים ע"י גוי, א"ד שאני הכא דמ"מ לא גרע ממשקים שזבו מאליהם דאסורים בהנאה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
168 צפיות

לכבוד הרה''ג שליט''א
רציתי לשאול איזה דברים שנוגעים מאד ובפרט בימים הנוראים.

א) מי ששוהה הרבה בתפלתו (בלא תחנונים רק במילים של התפלה) ומכח זה לא מספיק להתחיל שמונה עשרה ביחד עם הציבור, מה עליו לעשות, האם חייב להמתין עד סוף התפלה כדי לענות עד ברכו ואח"כ להתפלל ביחיד (באופן שגם אם מתחיל אם חזרת הש''ץ לא יספיק לומר מודים עם הציבור ולפעמים גם לא לענות קדיש)?

ב) עוד שאלה מה נקרא להתחיל ביחד עם הציבור?

ג) אם נמצא אחר יהיו לרצון הראשון ביוה"כ שאז שאומרים ''על חטא'' והש''ץ כבר הגיע לקדושה, האם חייב גם לסיים תפילתו כמו שכתב השו''ע בס' קכב לענין האוחז באלקי נצור?

תודה מראש וגח''ט.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
184 צפיות

שלום וברכה,

אני לוקחת כדורים למניעה יאז פלוס, ויש אפשרות למנוע את הוסת גם אז מנעתי.

האם צריך להתנהג בריחוק בעונת הפרישה?

 

הרב ניסים פנירי שליט"א
548 צפיות

לגבי הבדיקות לייצר חזקה שלא רואה מחמת תשמיש, המקובל לעשות בדיקות סמוך לוסתה. ושאלתי בעשו בדיקות ואח"כ לא היה וסת והתפתח הריון, האם ניתן לסמוך על זה כבדיקות טובות, או שראוי לבדוק שוב אח"כ. תודה רבה.

הרב רותם אפלבוים שליט"א
209 צפיות

לשיטת הרב רפאל ברוך טולידנו, מרוקאי יכול להגריל כרטיס זכיה בלוטו?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
184 צפיות

חבר ביקש ממני הלואה של 2000 ש"ח ולא היה עלי, ואמרתי לו שאמשוך לו מהכספומט, והיה רק פרטי שגובים על כל משיכה 6.9 והמירב הוא 500 ש"ח. והייתי צריך למשוך 4 פעמים. והוא אמר ששוה לו ומשכתי עבורו. האם את העמלה מותר לו להחזיר לי כיון שהיתה משיכה עבורו, או שכיון שקיבל ממני רק 2000 ש"ח ממילא מה שמשלם גם את העמלה זה ריבית, ואני צריך לספוג עלי את הסכום של ה6.9 *4.והאם הדין שונה אם אני הבאתי לו את הכרטיס שלי שהוא ימשוך או שאני משכתי עבורו.והאם זה שונה בין כרטיס בנקאי שמחייב את החשבון שלי מיד. או אשראי חוץ בנקאי, שמחייב את החשבון רק במועד חיוב האשראי.
ושאלה נוספת, האם לחברות האשראי כולם גם יש היתר עיסקא כמו הבנקים?
ומה הדין לגבי המשיכה מהכספומט הנ"ל, האם העמלה יש בה איסור רבית, או שגם להם יש היתר עיסקא, ואולי בכלל העמלה נגבית על השירות לתת מזומן ולא על ההלואה?
ייש"כ גדול מאד.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
274 צפיות

לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א

האם מותר לאשה שרואה הכתמות ביום וסתה לא לבדוק כדי להישאר מותרים מבחינה חו"נ ועזרה פיזית מהבעל? (בעמ' נח בספר נראה שא"צ בדיקה לנשים מסוימות, ובאופן כללי התפשט המנהג להחמיר, לפיכך השאלה האם מותר באופן שלא ישמשו בימים אלו אא"כ יבדקו). והאם כבוד הרב דיבר על הנקודה הזו בספרו הנפלא?

יישר כח.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
186 צפיות

אני נרשמתי ללימודי רבנות במכון .... מדובר במכון שמלמד למבחנים של הרבנות או דיינות. שהם מפרסמים שיש להם שיטה מיוחדת. אחרי שנרשמתי, ראיתי שזה לא זה, השיעורים נאמרו רק כדי לצאת ידי חובה, הרב מגיע מוסר שיעור מתוך סיכומים שהוא סיכם לפני שנים, ולא לומדים מתוך הספר. הרב לא מונח בתוך החומר ועל כל שאלה שנשאל התשובה תהיה לא צריך להיכנס לתוך זה או שזה כתוב בהמשך, כל השיטה הזאת מתאימה אולי ליחידי סגולה שיכולים לזכור דברים מעורפלים, בפירוש זאת לא שיטה, לא מבינים כמעט כלום הכל מלמעלה בלי להיכנס לשום דבר שמצריך להבין טוב ויסודי. (ולמשל הראתי לרב כמה שאלות מהמבחנים של הרבנות שאין לזה התייחסות בסיכום, הוא עונה לי אין אפשרות להיכנס לכל נישה.) קורס זה עולה 26,000 ש"ח, ואך ביקשתי לצאת מהלימודים הם לא הסכימו לוותר על התשלום וכמובן יש להם שיק בטחון, הלכתי וביררתי שלחתי מיילים לכל חברי הקבוצה, והנה פלא מתוך 30 מיילים ששלחתי לחברי הקבוצה לפחות 12 סיפרו שעזבו את הלימודים כליל או לא הצליחו כלל ואת הכסף הם משלמים עד היום , פשוט גזילה ע"פ חוק, והם עוד מפרסמים על 95 אחוז הצלחה. זה שיטה לעשוק אברכים תמימים שאחרי שחתמת על ציק בטחון אין להם שום חובה כלפיך חוץ ממילים יפות, כמובן זה באופן מתוחכם הם משקיעים בפרסומת, אבל בחוזה חותמים ששום פרסומת שלהם לא מחייבת ורק מה שכתוב זה מחייב. מסקנת הענין שיש עשרות שמשלמים מידי חודש 550 ש"ח למשך 4 שנים, ע"ס 26.000 ש"ח, בלי לקבל שום תמורה, פשוטו כמשמעו, כואב לי הלב אני משלם על לא כלום מילא הייתי היחיד הייתי יכול להגיד שאני עם ראש דפוק אבל כשיש עוד אז זה פשוט גזילה דרבים.

השאלה אם יש לי מה לגשת לדין תורה אחרי חוזה כתוב וחתום, האם יש פה טענות של מקח טעות וכדו' כי יש הרבה דברים שכתוב בפרסומת שזה שקר מוחלט!!! למשל שיש בדיקת התאמה וכו' או בפרסומת כתוב שיש 95 אחוזי הצלחה, השאלה היא האם אחר שיש חוזה אז פה נגמר הסיפור תודה אשמח למענה, וזה פשוט הצלת ממונם של עוד עשרות שלא הצלחתי להגיע אליהם, ובטוח שיש עוד עשרות עם אותו סיפור. אשמח לדעת מה אפשר לעשות בנידון כי על פניו זה נראה חוזה חזק שמבחינתי מחייב הכל והם מבחינתם לא חייבים לי כלום.

הרב ניסים פנירי שליט"א
167 צפיות

היה מקרה שלתוך תנור פתוח של לחמים, נכנסה יונה  [לא ראו מה קרה, רק אחרי שאפו את החלות בתנור ביתי מצאו את היונה אפויה ליד התבנית] ואפו את הלחמים אתה.

שאלתי הם החלות נאסרו?

מו"ץ אחד התיר לדעת מרן, היכן יש מקור מפורש למקרה דידן שאוכל להגיד לו?

"אין צולין בשר כשרה עם בשר נבלה או של בהמה טמאה בתנור א', ואף על פי שאין נוגעים זה בזה. ואם צלאן, הרי זה מותר. ואפילו היתה האסורה שמינה הרבה והמותרת רזה. ואם התנור גדול שמחזיק י"ב עשרונים, ופיו פתוח, מותר לצלותם בו ובלבד שלא יגעו זה בזה. ואם אחד מהם מכוסה בקערה או בבצק וכיוצא בו, מותר לצלותם אפילו בתנור קטן ופיו סתום. הגה: וה"ה לבשר עם חלב נמי דינא הכי. (טור סימן צ"ז). ונוהגין להחמיר לכתחלה, אפילו בתנור גדול; ובדיעבד, להקל אפילו בתנור קטן. (ארוך כלל ל"ט ובתשובת ר"י מינץ ובהגהת ש"ד ואגור בשם מהרי"ל וטור בשם רשב"א שכן הסכמת רוב המורים והוא שיטת רש"י וה"ג ורי"ף ורמב"ם). ואם אפה פת עם בשר, אסור לאכלו עם חלב, אם יש לו פת אחר (שם). וכן אם עובד כוכבים אפה פת עם איסור, אסור לקנות אותו פת אם יש פת אחר, דכל זה מקרי לכתחלה. אבל אם אין לו פת אחר בריוח, מותר בשניהם, דזה מקרי לענין זה דיעבד. (אגור בשם ר"י מולין). י"א דאין מתירין ריחא, אפילו בדיעבד, אלא אם כן התנור פתוח קצת מן הצד או למעלה במקום שהעשן יוצא (שם בארוך). ובמקום הפסד אין להחמיר, בדיעבד (כי כן נראה מהפוסקים וכ"פ ב"י), אפילו סתום לגמרי".

אך מצד שני:

איך יונה מתה נכנסה לתנור? אם היא מתה צריך שמישהו יכניס אותה לתנור, שהרי לא יכולה ללכת לבד, ואם נפלה על הדלת היו רואים אותה כשסגרו את הדלת.

מרן היקל כאשר כל אחד מהמאכלים נמצא בנפרד, ואין חשש שנגעו זה בזה. אבל יונה, אם היא בחיים, כשהתנור מתחיל להתחמם מתחילה לרוץ ממקום למקום, עד שמתבשלת ומתה מהחום, ויש חשש גדול שמא נגעה בלחמים. ואפשר שכבר נזלו ממנה מיצים בזמן גסיסתה. גם נהגו להחמיר שב 45 מעלות זה כבר יד סולדת בו, ובחום כזה היונה מתרוצצת אבל עדיין יכולה לחיות?

אם מדובר ביונה חיה שנכנסה לתנור ונאפה עם הלחמים, נ"ל שיש חשש מאוד סביר שגוף האיסור נבלע בתוך הלחמים, או לפחות חלק מהם [וכמובן א"א לדעת באיזה]. האם אני צודק?

תודה.

הרב ישראל סיתהון שליט"א
183 צפיות

הקמתי ביהכ"נ, היה בשכירות ולאחר כמה שנים קיבלתי קרקע ע"י העיריה והקמתי בנין. הכספים להקמת הבנין גויסו מההון העצמי,  הלוואות מהבנק והלוואות פרטיות. מתוך כלל ההלוואות לקחתי הלוואות במשך כמה שנים מאחד ממתפללי ביהכ"נ, והסכום הצטבר עד מליון ש"ח, סוכם תאריך פרעון כשיהיו תורמים, ההלוואה היתה בעל פה.

השאלה האם מותר למלוה לקבל כיבודים, עליה כל שבוע, מזרח בבית הכנסת וכד' מחשש ריבית?

א. המלווה קיבל אותם כיבודים לפני ההלוואה.

ב. מה הדין באם מקזזים בשעת התשלום סכום מסוים עבוד הכיבודים?

ג. לשיטת הפוסקים המהרש"ג והאגר"מ אם אין שיעבוד הגוף רק שיעבוד נכסים אין איסור ריבית, ובנדון דידן תנאי תשלום ההלוואה ללא שיעבוד נכסים ושעבוד הגוף רק דשלב"ל - תורמים - האם יש חשש ריבית?

ד. ריבית דרבנן לצורך מצוה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
95 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved