שאל את הרב

סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

שלום וברכה.

רציתי לשאול מהו הזמן הראוי לעשות את הבדיקות. האם מספיק בזמן הקרוב לוסתה כגון כבר מיום ה25 וכו', או שצריך בזמן שראתה בו פ"א במציאות כגון ה28 [וכמובן שבחודש הזה זמן הוסת מאוחר יותר כגון ב30].

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,094 צפיות

מה דעת הרב שליט"א לענין הרחקות בתשעה באב, שינה במיטה אחת והרחקת המיטות, כשכ"א בבגדו ובשמיכות שונות. ומה הדין לענין שאר מגע של חיבה.

והאם יש להימנע בכלל מכ"ז מעצם מהותו של יום שאסור אף בשאלת שלום? ייש"כ גדול.

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,841 צפיות

שלום וברכה כבוד הרב

אשתי שתחי' עברה לידה ממש קשה, הרבה מאד תפרים עקב סיבוך בלידה שהתינוקת נתקעה באגן, מלווה בבצקות שעד עכשיו הבצקת והתפרים עדיין לא החלימו, והריון ממש קשה.

אנחנו כבר חודש אחרי הלידה, ורק בעוד חודש וחצי תהיה ביקורת לוודאות בכלל שהיא החלימה. היא לא מוכנה לשמוע על להיכנס להריון ב 3 שנים הקרובות. מטבע הדברים זה יפחת בהמשך..., השאלה כמה זמן באמת אפשר להיות עם אמצעי מניעה (גם כשהיא רגועה היא לא מוכנה לשמוע אפילו על השנה וחצי הקרובות). האמצעי מניעה שהיא רוצה זה טבעת הורמונלית.

תודה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
462 צפיות

שלום, רציתי לשאול האם מותר לשאת מכשיר הולטר לב (עובד על בטריה) במהלך החג, המכשיר יותקן לפני החג ויוסר לאחריו.

יש לציין כי בפעילות או במאמץ מיוחד שיהיה בחג (הליכה רבה לדוגמא) עשויה להרשם במכשיר פעילות מוגברת ולא סטטית.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
921 צפיות

חתונה שמתקיימת באולם די סי טי במישור אדומים, מה כותבים בכתובה, האם "מישור אדומים ליד מעלה אדומים" או "מעלה אדומים" בלבד?

בתודה מראש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
783 צפיות

לכבוד הרב שלום וברכה.

ברצוני לשאול מה ההשקפה ההלכתית יהודית בעניין צמחי תבלין שונים כדי לקדם אנרגיה טובה?

לדוגמא: שימוש בעלי דפנה יש שמחממים את העלים להוציא מהם ריח ומייחסים לצמח סגולות מסוימות, או שימוש במקל קינמון, ואפילו שימוש בשום.

כמו כן מה לגבי שימוש במלח כדי להרחיק אנרגיה שלילית? האם יש אמת בדבר הזה?

הרי ידוע שפיטום הקטורת מדבר על שימוש בצמחים, והייתי רוצה לדעת איך זה יכול להתבטא בחיי היום יום למרות שאין בית מקדש.

לחילופין, האם יש בעיה בשימוש כזה? מה ההשקפה היהודית וההלכתית אומרת על העניין הזה?

אודה לתשובתך.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
480 צפיות

לכב' הרב שליט"א.

מהו המקום שיש לציין בכתובה לחתונה שאמורה להערך אי"ה באולם הנמצא בצומת כנות ליד גדרה ולא בתוך ישוב מסוים. האולם משלם ארנונה למועצה איזורית באר טוביה הכוללת בתוכה מושבים רבים וגם את האולמות שבצומת כנות. האם לכתוב בכתובה - שאנו מונין כאן במועצה איזורית באר טוביה.

בברכת התורה ובתודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,443 צפיות

לא הבנתי, מה ההבדל בין מה שאני מוכר חמץ לבין החנות?

ולמעשה כשאני מוצא חמץ מכור בבית, האם מותר להשתמש בו, מאותו סיבה שאני יכול לקנות בחנות. או שראוי להחמיר מאותו סיבה שאני לא מוכר?

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
913 צפיות

שלום

אשה שעברה לידה שקטה, בחודש 5 לערך, הוולד יצא מת, ואח"כ השליא, איך צריכה להתנהג לענין טומאת יולדת?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,390 צפיות

שלום לכבוד הרב,

אני נשוי כשנה קצת פחות, בזמנים שאני עם אשתי ואנחנו מותרים היחסי אישות שלנו ברוך ה' טובים ואנחנו נהנים אחד מהשניה.

אבל כבר למחרת במהלך היום עולה לי שוב חשק בלתי מוסבר... אציין שגם אני וגם אשתי אנשים די עסוקים לא שאני יושב בבטלה ופתאום חש ברצון. האם זה טבעי? אולי משהו לא תקין? האם הרב יכול לענות לי על זה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,249 צפיות

הלכתי למסעדה לאכול ארוחת פת ובשר ותוספות. לפני הארוחה הגישו צ'יפס ושתיה, ברכתי אדמה ושהכל ואכלתי.

אח"כ הגישו פת בשר ותוספות הכוללות צ'יפס ושתיה, האם עלי לברך בורא נפשות לפני המוציא?

הרב יעקב פנירי שליט"א
1,715 צפיות

שלום רב. הייתי רוצה לדעת בשביל מה נברא יהודי שלא יכול לסבול את החיים שלו מרוב צרות ייסורים? הוא טוען שהיה בשמחה מוותר על חייו. תודה

הרב יעקב פנירי שליט"א
1,003 צפיות

לרה"ג שליט"א

ראובן פנה לשמעון בבקשת הלואה. כיון שלשמעון לא היה כסף נזיל, ביקש ממנו ראובן אם יוכל להלוות לו צ'ק דחוי ושמעון נאות, אלא שלאחר שכתב שמעון את הצ'ק ביקש ראובן משמעון שאם יוכל לעשות לו טובה לפרוט את הצ'ק הדחוי בציינג' ולתת לראובן את הכסף שהתקבל בהפחתת העמלה, וכמובן ראובן ידאג לפדות את הצ'ק במועד מהציינג' ועלות העמלה תהיה על ראובן.

האם עברו הם על איסור רבית משום שבסופו של יום המזומן שהתקבל מידיו של שמעון לראובן היה פחות מהסכום שראובן שילם לציינג' כדי לפדות את הצ'ק של שמעון, ומאידך גיסא האם נכון לומר שכל העמלה היא על חשבון ראובן שרצה את המזומן ומה ששמעון פרט את הצ'ק הוא רק עבור ראובן כמעשה בעלמא (ובמקרה הוא גם המלוה) ונחשב שבאמת הלוה לו את כל הכסף וממילא אין כאן ריבית. וכמו ששמעון נסע במונית על חשבון ראובן כדי להביא לו את הכסף.

ייש"כ גדול ותזכו למצוות.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
768 צפיות

לכבוד הגאון רבי משה פנירי שליט"א

אשמח מאד לשמוע דעתו של כבו' הרב, בצורת בדיקת חו"ס המקובל בספרי האחרונים שזה בצורה סיבובית. וכן מפורש בטה"ב (ח"א סי' ב ס"ג).

אולם ראיתי שטענו שבטה"ב ח"ב (בנד"מ עמ' שסז) הביא מהחזו"א שתכלית הבדיקה היא לבדוק שלא אמור לצאת עוד דם, ולכן יש לנענע את או"מ, ואין צורך בסיבוב.

אשמח לשמוע מה דעת מורנו הרב בדעת מרן הרב עובדיה זצ"ל, כי נאמרו לי בזה כמה שמועות בשם מורנו הרב.

בברכה רבה

נ.ב, מאחר ונאמרו לי בזה כמה שמועות בשם מורנו הגר"מ פנירי, אשמח מאד לשמוע את דעתו בזה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
913 צפיות

שלום רב!

האם לנשים מותר או אולי מומלץ לקרוא תיקון חצות בחצות הלילה?

תודה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
174 צפיות

שלום וברכה,

בננו כעת בן שנתיים ויונק ממש סדיר, כמובן שניזון ממגוון רחב של מאכלים אבל לא מוותר על ההנקה הקבועה שלו.

האם יש בעיה להניק לאחר גיל שנתיים?

תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
874 צפיות

אין לי דירה ואין לי עסק, אבל אני מלמד בתלמוד תורה. האם מותר לי להיכנס למינוס בחשבון בנק ולשלם על כך ריבית?

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,114 צפיות

שלום רב.

לבעלי ולי ב"ה יש חמישה ילדים, שני בנים ושלוש בנות. אחרי לידת הבת החמישית, לפני 8 שנים, שמתי התקן בלי לשאול רב, יש לי פחד כיוון שלפני שהתחתנו רציתי למנוע בשנה הראשונה כי חששתי שיהיה לי קשה השילוב של חיי נישואים והריון ולידה ביחד. הרב ממנו ביקשנו היתר למנוע לא נתן, ואכן הריתי שבועיים לאחר החתונה וחוויתי את השנה הראשונה והלידה כקשות מאוד, יש דברים שאני עד היום נזכרת בהם בדמעות.

כמו כן אנחנו נשואים 18 שנים ובשנים שהילדים היו קטנים היו לנו הרבה בעיות בשלום בית, אפשר לומר שגידלתי את הילדים לגמרי לבד גם בתקופות של לפני לידה ואחרי לידה, אני קמתי בלילה ובבוקר, טיפלתי ועשיתי הכל הכל לבד ותוך כדי זה התמודדתי גם עם הקשיים בינינו שהיו ממש לא פשוטים, ופשוט - איך אומרים - הותשתי. היה לא קל בכלל, ורק בזמן האחרון כשהילדים קצת גדלו אני קצת נושמת וגם הקשיים בשלום בית קצת הסתדרו.

אני מרגישה שאני לא מסוגלת לא רוצה ולא יכולה להעלות על דעתי!!!! הריון נוסף ופוחדת שלא יתנו לי היתר למנוע, כמו הרב ששאלנו בתחילת הנישואים ולא נתן, ולכן מעדיפה לא לבקש לכתחילה. אני מרגישה שלהביא עוד ילד כשאני במצב כזה יהיה פשוט עוול גם לתינוק וגם לי - אני לא האמא שהייתי, ואין לי כוחות לתת לילד את מה שהוא צריך כגון הקשבה סבלנות וטיפול כמו שילד צריך, ואני פשוט אחזור לדיכאון שהייתי בו, זה ברור לי.

בעיה נוספת - עם ההתקן עצמו, הוא גורם לכתמים ואנחנו צריכים פעם בחודשיים-שלושה לקחת את העדים לרב, ולפעמים בעלי מרגיש שהרב מטהר אבל לא לכתחילה. (כשאני בלי התקן אין לי בכלל כתמים, אבל למעשה גם כאן דעותינו חלוקות. אני יודעת מחברות ואחיות שלי שהן צריכות לבקש מרב לבדוק את העדים שלהן לעתים מאוד קרובות, הרבה יותר קרובות ממה שאני צריכה לבקש אפילו עם ההתקן, אבל בגלל שבדרך כלל אין לי בכלל כתמים בעלי לא רגיל לזה וזה נראה לו הרבה, זו דעתי).

ההתקן שיש לי לא הורמונלי, לא מומלץ שאקח גלולות או כל אמצעי הורמונלי אחר כיוון שיש חשש שהורמונים גורמים למחלות קשות ואמא שלי נפטרה מסרטן השד בגיל צעיר מאוד, 46, ואני היום בת 40, ולכן אני נמצאת בקבוצת סיכון. כמו"כ אני נקלטת בקלות רבה וחוששת להשתמש באמצעי מניעה אחרים כמו נר או שיטת המודעות לפוריות, שאינם מונעים במאה אחוז.

בעלי פוחד מאוד שכל פעם שאנחנו ביחד מדובר בעבירה ולכן מאוד מבקש שאבקש היתר למנוע ואני - כאמור - פוחדת. הוא אפילו הציע שאני אסיר את ההתקן ולא נקיים יחסי אישות, ואני מודה שממש נעלבתי.

איך נכון לי לנהוג במצב הזה? האם אני חייבת לבקש היתר למנוע גם לאחר שיש לנו גם בנים וגם בנות וקיימנו את מצוות פרו ורבו?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
12 צפיות

שלום וברכה.

אשתי פנתה אליי אתמול (היום יום פרישה של העונה בינונית) ואמרה שיש גלולה שלוקחים יום אחרי שהתחיל לאחר לה הוסת והכדור מבטל את הקליטה אם נתפס הריון.

אני תמים מאד בדברים הללו!!! ואינני יודע מה זה והאם זה מותר להלכה או זה נחשב הפלה ואסור.

בגדול אומר, אני גרוש עם 8 בנים ובנות והיא גרושה עם 4 בנים בלבד בלי בת.

אשמח לתשובתכם, בהערכה רבה, יוסף.

הרב ניסים פנירי שליט"א
2,160 צפיות

מי שיש לו סידורים חשובים בבוקר יום ראש חודש, האם מותר לו להתפלל בבוקר בנץ רק שחרית, ואח"כ בשעה 9,10 להתפלל הלל ומוסף. או שכל הדינים המבוארים בסי' פט' לעשות קודם התפילה נאמרו גם לגבי מוסף. תודה רבה

הרב יעקב פנירי שליט"א
935 צפיות

אשה שטוענת שהרגישה את זרימת הדם האם דנים לדאורייתא, או שעדיין יש לדון ככתם?

תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
987 צפיות

שלום וברכה לרב שליט"א

כשיש צורך גדול מאד לדחות את הטבילה שלא יהיה ביום מסויים. מה דעת הרב, האם כדאי לדחות את הטבילה ביום או את ההפס"ט, וממילא לקיים את הטבילה בזמנה?

ומה הדין כשליל הטבילה חל בזמנים שלא ראוי לשמש כגון שבועות או ת"ב שחל בשבת וכיו"ב.

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,059 צפיות

שלום וברכה רציתי לשאול את כבוד הרב אשתי כעת לאחר לידה מעונין לדעת איזה סוג מניעה עדיף לקחת (קיבלנו היתר מרב לחצי שנה) תודה

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,035 צפיות

אשה שקיבלה מחזור עם ראיות קטנות של דם במוצ"ש, ועשתה הפסק ביום שלישי (כיון שלא שימשה), אבל בכל הז' נקיים ראתה בפד הפרשות חומות ולפעמים אדומות, וכמובן בהוראת רב המשיכה את הז' נקיים, אך ביום השביעי חוששת לבדוק מחמת שתראה בעד דם, מה תעשה?

וכן האם מקרה זה תקין, שהרי לא זכור לה שהיה לה כאלו הפרשות גם בז' נקיים. יש לציין שהתחילה לקחת כדורי ויטמינים הנקראים פרינג'טלי, האם יכול להיות שהם גרמו לשיבוש הנ"ל? ומה עושים במקרה כזה.

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
711 צפיות

שלום כבוד הרב.

האם מותר לעשות איפור קבוע? או שזה מהווה חציצה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
885 צפיות

שלום וברכה לכבוד הרב.

אשתי ילדה ברוך השם לידה ראשונה, והיא בהיתר של הרב קיבלה אישור לאמצעי מניעה.

לאחרי שיחה עם הרופאת נשים היא אמרה לה משום שהיא מניקה ורוצה להמשיך להניק היא יכולה להשתמש בגלולות הנקראות DESOGESTREL, ונאמר לה שהיא צריכה להתחיל עם הכדורים חודש לפני המקוה (יש לציין שהיא ילדה לפני חודש וחצי).

רציתי לשאול האם הכדורים האלה תקינים מבחינת הכתמים, והאם יש כדורים אחרים שאשה מניקה יכולה לקחת?

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
365 צפיות

שלום רב.

רציתי לשאול האם בתולים גמישים זה דבר חריג, והאם יש סיבה לחשוש לעתיד שיופיע דם?

יישר כוח, נשמח לתשובה תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
981 צפיות

שלום רב.

אשה הרימה משקל כבד ולאחר כשעתיים ראתה דם בגודל יותר מחצי שקל  על פד, בהמשך היום לא היו סימני דם כלל.

היא לוקחת כדורים וזה לא הזמן בחודש שאמורה לראות, האם היא טהורה או שחייבת לספור שבעה נקיים?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
774 צפיות

אני נרשמתי ללימודי רבנות במכון .... מדובר במכון שמלמד למבחנים של הרבנות או דיינות. שהם מפרסמים שיש להם שיטה מיוחדת. אחרי שנרשמתי, ראיתי שזה לא זה, השיעורים נאמרו רק כדי לצאת ידי חובה, הרב מגיע מוסר שיעור מתוך סיכומים שהוא סיכם לפני שנים, ולא לומדים מתוך הספר. הרב לא מונח בתוך החומר ועל כל שאלה שנשאל התשובה תהיה לא צריך להיכנס לתוך זה או שזה כתוב בהמשך, כל השיטה הזאת מתאימה אולי ליחידי סגולה שיכולים לזכור דברים מעורפלים, בפירוש זאת לא שיטה, לא מבינים כמעט כלום הכל מלמעלה בלי להיכנס לשום דבר שמצריך להבין טוב ויסודי. (ולמשל הראתי לרב כמה שאלות מהמבחנים של הרבנות שאין לזה התייחסות בסיכום, הוא עונה לי אין אפשרות להיכנס לכל נישה.) קורס זה עולה 26,000 ש"ח, ואך ביקשתי לצאת מהלימודים הם לא הסכימו לוותר על התשלום וכמובן יש להם שיק בטחון, הלכתי וביררתי שלחתי מיילים לכל חברי הקבוצה, והנה פלא מתוך 30 מיילים ששלחתי לחברי הקבוצה לפחות 12 סיפרו שעזבו את הלימודים כליל או לא הצליחו כלל ואת הכסף הם משלמים עד היום , פשוט גזילה ע"פ חוק, והם עוד מפרסמים על 95 אחוז הצלחה. זה שיטה לעשוק אברכים תמימים שאחרי שחתמת על ציק בטחון אין להם שום חובה כלפיך חוץ ממילים יפות, כמובן זה באופן מתוחכם הם משקיעים בפרסומת, אבל בחוזה חותמים ששום פרסומת שלהם לא מחייבת ורק מה שכתוב זה מחייב. מסקנת הענין שיש עשרות שמשלמים מידי חודש 550 ש"ח למשך 4 שנים, ע"ס 26.000 ש"ח, בלי לקבל שום תמורה, פשוטו כמשמעו, כואב לי הלב אני משלם על לא כלום מילא הייתי היחיד הייתי יכול להגיד שאני עם ראש דפוק אבל כשיש עוד אז זה פשוט גזילה דרבים.

השאלה אם יש לי מה לגשת לדין תורה אחרי חוזה כתוב וחתום, האם יש פה טענות של מקח טעות וכדו' כי יש הרבה דברים שכתוב בפרסומת שזה שקר מוחלט!!! למשל שיש בדיקת התאמה וכו' או בפרסומת כתוב שיש 95 אחוזי הצלחה, השאלה היא האם אחר שיש חוזה אז פה נגמר הסיפור תודה אשמח למענה, וזה פשוט הצלת ממונם של עוד עשרות שלא הצלחתי להגיע אליהם, ובטוח שיש עוד עשרות עם אותו סיפור. אשמח לדעת מה אפשר לעשות בנידון כי על פניו זה נראה חוזה חזק שמבחינתי מחייב הכל והם מבחינתם לא חייבים לי כלום.

הרב ניסים פנירי שליט"א
789 צפיות

לרה"ג שליט"א.

אשה שהמקום שלה יבש ונמצאת במקום ללא משחות וג'ל האם יכולה להרטיב את העד במים ולבדוק איתו הפסק טהרה? ייש"כ.

הרב ניסים פנירי שליט"א
908 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved