ידוע שאם אישה תראה דם בכמות של ראיית ווסת - אפילו על דבר שאינו מקבל טומאה, כמו תחתונית, הפסיקה המקובלת היא לאסור אותה, שאם לא כן אפשר לבטל כל דיני נידה על ידי לבישת פדים והחלפה תדירה וכו'.
השאלה היא האם אישה עם מירנה, שכידוע רואה מעט דם כל חדש, האם תאסר אפילו בכמות דם מועטת על הפד, כיון שזו הווסת שלה, או שלא פלוג רבנן גם לקולא. אותה שאלה תהיה על כתם פחות מכגריס על דבר המקבל טומאה. אשמח לתשובה מהירה עם מקורות.
שלום וברכה, שאלה קצת מביכה אך אשמח לתשובה:
לגבי מה שאסור לנבל פה אף בזמני אישות בין בני הזוג, האם איסור זה חל רק על הגבר, או שגם לאשה אסור לדבר ככה?
ואם היא מדברת האם זה חמור, והאם צריך למנוע אותה מזה?
(לשם ההבהרה, הענין כשלעצמו בסדר מבחינת שנינו, ובפועל זה גם מוסיף לנו באישות, אבל רציתי לדעת אם זה מותר ע"פ ההלכה או שזה דבר בעייתי ויש להפסיק עם זה)
בתודה רבה
שלום וברכה.
הרב רגיל להורות שגם אם יודעים שהטבילה תידחה אפילו באופן ודאי כגון בתשעה באב, מ"מ לא ידחו את ההפסק טהרה אף שהליל טבילה ידחה, מכיון שלא ניתן לדעת מה ילד יום, ואם מחר תצליח לעשות הפס"ט, ומרגע שתוכל תעשה.
ושאילתי, למה לא מורים לכל אשה לעשות הפס"ט מיד בגמר הראיה, ולהמתין ד' או ה' ימים ולהתחיל לספור ז"נ, כי שמא בעוד ה' ימים לא תצליח להפסיק בטהרה, ועכשיו מיהא אין בעיה כי כל ההמתנה היא רק משום הז"נ שמא תפלוט בהם. ומה הדין בזה באמת אף בדיעבד באשה שהפסיקה בטהרה ואז המתינה הימים ועוד ז"נ.
או להורות לכתחילה לאשה בהריון או עם פצעים שכדי לא להקשות על המקום הרגיש תעשה הפס"ט אחרי סיום הדם, ואחרי ימי ההמתנה תחל לספור ז"נ ותעשה בדיקת ראשון, ואינו סמוך להפסק כלל.
וכמו"כ האם ניתן לקיים הפס"ט ביום אחד ולמחרת את המוך דחוק, כדי לא להכביד על המקום הרגיש.
תודה רבה וייש"כ עצום.
שלום וברכה לכבוד הרב.
אשתי ילדה ברוך השם לידה ראשונה, והיא בהיתר של הרב קיבלה אישור לאמצעי מניעה.
לאחרי שיחה עם הרופאת נשים היא אמרה לה משום שהיא מניקה ורוצה להמשיך להניק היא יכולה להשתמש בגלולות הנקראות DESOGESTREL, ונאמר לה שהיא צריכה להתחיל עם הכדורים חודש לפני המקוה (יש לציין שהיא ילדה לפני חודש וחצי).
רציתי לשאול האם הכדורים האלה תקינים מבחינת הכתמים, והאם יש כדורים אחרים שאשה מניקה יכולה לקחת?
תודה רבה.
זכינו לשמוע את הרב היום בכנס בעפולה.
הרב דיבר על היתר רב שניתן לאשה שטסה בליל טבילתה, לטבול ביום ולא להתייחד עם בעלה עד הערב.
שאלתי היא, האם באופן כזה שאר קריבות מותרים (בצניעות כמובן), כי יש מקרים בהם בני הזוג אינם טסים יחד, או בעל שיוצא למילואים לתקופה והקושי הרגשי עצום...
אני שואלת בתור מדריכת כלות, כי הכלות שואלות הרבה שאלות דומות בשנה הראשונה, בעיקר בתקופת המלחמה.
שלום לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א
האם ביום הטבילה של האשה מותר לבעל לעזור לאשתו בסידור המיטות:
1. לחבר את המיטות.
2. לצפות פוכים ולהציע סדינים.
3. לסדר לגמרי את המיטות לקראת שינה.
חשוב לציין שהיא עדיין מתארגנת בבית ולא טבלה, והאם כשהיא כבר הלכה למקוה הכל מותר?
תודה לכבוד הרב היקר, נהנים מאוד מהספר הנפלא והייחודי ביותר.
שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול: לפי המלצה של הרופאת נשים, הכניסה אשתי התקן הורמונלי לפני חודשים ועדיין לא הצליחה לעשות הפסק ולספור שבעה נקיים.
אני רוצה לדעת מה אפשר לעשות מבחינה הלכתית, והאם זה בסדר כך שזה לוקח כל כך הרבה זמן?
חשוב לי לציין שיש ימים נקיים לגמרי, אבל למחרת יש דימום. מה אתם ממליצים לעשות?
תודה.
שלום, אני כלה טרייה, ולא מובן לי הנושא לגמרי, לכן אשמח מאד אם הרב יענה ויסביר כמה שיותר בפירוט.
האם העד של הפסק הטהרה צריך לצאת לבן לגמרי ולא אמורים אח"כ לראות כלל כתמים, או שיכול להיות שהוא יוצא עם כתם קטן והכתם הזה טהור (על פי שאלת רב כמובן)?
השאלה נובעת מכך שאני מנסה כמה פעמים לעשות הפסק, זה לא יוצא נקי לגמרי (כמו שיוצא החל מהיום השלישי בערך של שבעת הנקיים - שיש הפרשה לבנה לגמרי), אבל כשלקחנו לרב את העד אמר שהמראה טהור.
אם כך, האם כבר מהיום החמישי אפשר לעשות את ההפסק ולבדוק עם רב אם זה טהור? ולמה קיימים הכתמים הללו רק בימים הראשונים, האם זה לא נחשב המשך של הווסת ? מצד שני אם נחכה שיצא לבן לגמרי זה יכול לקחת גם 8-9 ימים מתחילת הווסת.
אודה מאד לתשובה והבהרה של הנושא. תודה רבה.
אני נמצאת ביום ה-23 של המחזור שלי. הייתי אמורה ללכת לטבילה ביום ה-13. בדרך כלל יש לי מחזורים של 30-31 ימים, אם כי לפעמים יש לי מחזורים קצרים או ארוכים יותר.
ביום הטבילה, הבדיקה לפני ההכנה לא הייתה טובה, ומאז ניסיתי כל יום לעשות בדיקות לפני הרחצה. קרה שהבדיקה הייתה טובה, אבל הבדיקה של הבוקר לא הייתה טובה.
הלכתי אתמול לרופא. הוא עשה לי ספוגת ליפה frotis ואמר לי שהדם הזה לא מהרחם, אלא מהצוואר הרחם. הוא אמר שיש לי דלקת צוואר הרחם (פגיעה דלקתית בצוואר הרחם). הוא אמור לעשות לי לייזר על צוואר הרחם כדי לכווץ את הוורידים הבעייתיים בצוואר. כדי לעשות זאת, הוא צריך לחכות לפחות שבועיים ולקבל את תוצאות ספוגת הליפה, אז הוא ביקש ממני לקבוע תור בערך בעוד חודש ושהוא יראה בהתאם אם נדחה...
כרגע יש לי הפרשות חומות שהרופא ציפה להן, שכן הוא כבר ביצע את הכווייה אתמול עם מקל ותכשיר. תודה מראש על היעוץ עם מקורות והסבר.
לרב שליט"א
א' האם חיוב הבדיקה בעונת הוסת הוא חיוב בעצם, או רק כדי להתיר תשמיש. כי כל עוד לא בדקה מותרים בהרחקות. והאם ניתן להקל בזה באופנים מסויימים, לא לבדוק ולחכות בסבלנות ובינתיים לא להיאסר. וכן האם בדיעבד כששכחה ולא בדקה, חייבת עדיין לבדוק, כי רואה שעדיין לא בא, וכמובן בעונה בינונית יהיו אסורים לשמש ושאר ענייני פרישה כפי מנהגו.
ב' האם יש ענין להקפיד לבדוק בסופה ממש, או שיכול לפני השינה אם חל בלילה, או בבוקר אחרי הקימה.
ג' מה דעת הרב לענין מקלחת או בריכה בעונת וסתה.
ייש"כ גדול.
בס"ד, שלום לכבוד הרב.
בהמלצת הרב שלנו אשתי עוברת להשתמש בטבעת נובה רינג לאחר שההתקן גרם לה לדימומים רבים.
אנחנו ספרדים, הבנתי שיש דעות שונות לגבי טבעת זו לגבי הפסק טהרה, בדיקות שבעה נקיים וטבילה.
שאלתי היא: האם ניתן לעשות הפסק ובדיקות עם הטבעת או שצריך להוציא? האם ניתן לטבול עם זה? מה הדין אם רואים חלילה מראה על הטבעת? תודה מראש.
לכבוד הגאון רבי משה פנירי שליט"א
אשמח מאד לשמוע דעתו של כבו' הרב, בצורת בדיקת חו"ס המקובל בספרי האחרונים שזה בצורה סיבובית. וכן מפורש בטה"ב (ח"א סי' ב ס"ג).
אולם ראיתי שטענו שבטה"ב ח"ב (בנד"מ עמ' שסז) הביא מהחזו"א שתכלית הבדיקה היא לבדוק שלא אמור לצאת עוד דם, ולכן יש לנענע את או"מ, ואין צורך בסיבוב.
אשמח לשמוע מה דעת מורנו הרב בדעת מרן הרב עובדיה זצ"ל, כי נאמרו לי בזה כמה שמועות בשם מורנו הרב.
בברכה רבה
נ.ב, מאחר ונאמרו לי בזה כמה שמועות בשם מורנו הגר"מ פנירי, אשמח מאד לשמוע את דעתו בזה.
א’-ה’ – 18:00-20:00 | 13:45-15:00
ו’ וערבי חג – 10:00-11:30
כמידי שנה יפעל מוקד מיוחד למענה לשאלות הציבור בענייני הצום בשיתוף קופת חולים כללית