סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

לכבוד הגאון רבי משה פנירי שליט"א

אשמח מאד לשמוע דעתו של כבו' הרב, בצורת בדיקת חו"ס המקובל בספרי האחרונים שזה בצורה סיבובית. וכן מפורש בטה"ב (ח"א סי' ב ס"ג).

אולם ראיתי שטענו שבטה"ב ח"ב (בנד"מ עמ' שסז) הביא מהחזו"א שתכלית הבדיקה היא לבדוק שלא אמור לצאת עוד דם, ולכן יש לנענע את או"מ, ואין צורך בסיבוב.

אשמח לשמוע מה דעת מורנו הרב בדעת מרן הרב עובדיה זצ"ל, כי נאמרו לי בזה כמה שמועות בשם מורנו הרב.

בברכה רבה

נ.ב, מאחר ונאמרו לי בזה כמה שמועות בשם מורנו הגר"מ פנירי, אשמח מאד לשמוע את דעתו בזה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
770 צפיות

לכבוד הרבנים החשובים שליט"א

בדין ברכת הנותן ליעף כוח כיצד אנו מברכים אותה הרי מרן בשו"ע (סימן מ"ו) כותב "יש נוהגין לברך הנותן ליעף כוח ואין דבריהן נראין" ולפי מרן אין לברך.
והרי קיבלנו הוראות מרן שפוסק כדעת הרא"ש שכל ברכה שאינה נזכרה בתלמוד אין מברכין אותה
והאר"י כותב שכן לברך.
ולכאורה כל מה שנהגנו בני הספרדים לברך זה בגלל האר"י וא"כ קשה הרי אנחנו בני הספרדים ובראשינו מרן רבינו הענק היביע אומר זי"ע ועוד פוסקים כי אומרים סב"ל נגד האר"י.
וא"נ שזה מנהג הרי קשיא לי שלכאורה הוא מנהג טעות שהרי מרן היבי"א פוסק בכמה פעמים שלא כהמנג וכדעת מרן השו"ע (לדוגמא בברכה על נרות שבת) ולכן נראה שנבטל לכאורה המנהג שהוא טעות.
וא"נ שמרן חזר בו הרי זה בדוחק רב ועצום שהרי מרן החיד"א כותב שאם מרן היה רואה דעת האר"י היה חוזר בו ולכאורה א"כ נאמר בכל ההלכות הכי. והכנסה"ג כותב ששמע ממישהו שמרן חזר בו בסוף ימיו ודי לנו במה שאנו רואים.
וא"נ שברה זאת מוזכרת בגאונים הרי בסידור רב האי גאון אינה מוזכרת.
וא"נ שהרי מוזכר בראשונים הרי קיבלנו שכל ברכה שאינה נזכרה בתלמוד אין מברכין אותה. ועוד שזה רק חמשה-שבעה ראשונים בלבד (ר"ד אבדרהם, סמ"ג, בעל העיטור, הטור, מחזור ויטרי ועוד)
והב"ח כותב (סימן מ"ו ס"ק ח') שגם לאשכנזים יורה שלא לברך ומ"מ אין למוחקה מהסידורים,
והגם שהגאון רבי אליהו מוילנא לא היה מברך כדאיתא בספר "מעשה רב"
וכבר אמרו שאין להקשות על מרן זי"ע משתי טעמים
א. כי בכל רגע שהיה כותב תשובה היה לפני כן יושב ומעביר את כל התורה מול עיניו.
ב. כי מרן כדרכו בקודש לא משאיר את המעיין בדברי תימה, אלא תמיד מפרש דבריו מבלי שיצטרך לביאור, ואם היה כאן קושיא גדולה לא היה נמנע מרן מלכתוב הטעם. אמנם אני לא מחפש להקשות על מרן אלא להבין דעתו בלבד.

השיב לי הגר"ח רבי שליט"T וז"ל "ועיין שו"ת יבי"א ח"ד סימן כ"ה ס"ק י"ד. שמיישב את הכל. וע"ש לא רק אם היה רואה אלא במציאות היה שמרן הב"י חזור בו. ע"ש.

וגם לישב חקירה גדולה, אם האר"י ז"ל זיע"א כוחו כמו תנא וכן אם קיבלנו את האר"י ז"ל. כמו קבלת מרן הב"י, או לא. כ"ז פלפולים ידועים ועכ"פ למעשה מברכים הנותן ליעף כוח וכנראה שזה משמיים נוצר מצד כזה אשר כל עם ישראל מברכים ברכה זו. ויש בזה חיזוק גדול באמונה. והתרגום (ישעיה מ. כ"ט) מבאר שהכוונה לצדיקים שעייפים מלימוד תורה נותן חכמה. וכן ביבי"א ח"ד סימן י"ח ס"ק א'. תורה מתשת ודע זה רק בהתחלה עי"ש. ויש לכוון בברכה זו ולבקש בלב כח לתורה וזיכו הרבים וקידוש השם תמיד. ועיין יבי"א שם בהוצאה החדשה בגליון בסוף הסימן על מעלת זיכו הרבים. ומה מעיד מרן זיע"א על עצמו.

בברכת התורה חיים רבי עיה"ק חולון"

וקשיא לן הרי זה מנהג טעות לכאורה וגם מה שייך לומר שזה מן השמיים.

 

הרה"ג שבתי לוי השיב לי וז"ל "במש''כ לשאול מדוע מברכין ברכת הנותן ליעף כח שהוא נגד השו''ע, עיין במש''כ בספר ברכת ה' ח''ד פ''ד סימן מח ובהערה 161, דמנהג זה מבוסס על מש''כ החיד''א (סימן מו אות לא) שמעיד שכך נתפשט המנהג ע''פ האר''י וגם מעידים שמרן חזר בו בסוף ימיו, וכ''כ גם בספר מטה יהודה, שרבים כך נהגו ומרן חזר בו בסוף ימיו. ובכה''ג אמרינן במקום מנהג שנתפשט לא אמרו סב''ל, אולם שאני נרות שבת שלא התפשט מנהג זה לנהוד כהרמ''א, וגם יסודתו היתה בטעות כי מדוע ננקוט רמ''א ונעזוב דברי השו''ע. משא''כ הכא נהגו כדעת האר''י ואין זה בטעות, ובמקום מנהג לא אמרינן סב''ל. והבן."

וקשה שלפי אחיו בכלל לא אומרים סב"ל נגד האר"י

ועוד שהרי גם יסדות מנהג לברך הנותן ליעף כוח הוא טעות.

ועוד השיב הרב יחיאל ברדא נר"ו

שלום וברכה,

בנוגע לשאלתכם בדין ברכת הנותן ליעף כח, שלכאורה יש לפסוק סב"ל נגד דברי האר"י ולומר שהמנהג לברך הוא בטעות. הרי זה ביאור דברי מו"ר הגר"ד יוסף שליט"א: אף שמצינו בכ"ד שאומרים על מנהג שיסודו בטעות ויש לבטלו, הרי זה דוקא באופן שאין לו סמך אמיתי בהלכה. משא"כ בנדו"ד שיש מקור לזה מדברי חלק מן הראשונים. ומה שהמנהג הוא נגד דברי השו"ע, אינה סיבה לבטלו, וכמו שמצינו במקומות רבים, שמנהג שקדם לפסק השו"ע, ויש לו יסוד בראשונים או פוסקים, יש לקיימו אף אם הוא נגד דברי השו"ע [ולדוגמא נציין לדברי השו"ע או"ח סי' רנ"ז ס"ח, בענין הטמנה בדבר המוסיף הבל ע"י דבר אחר, שאין אנו נוהגים כדבריו, וכמו שהעיר בזה כבר מרן זיע"א בשו"ת יבי"א].

בברכה מרובה
הרב יחיאל ברדה וכו'"

וגם כאן קשיא לי שהרי זה מנהג טעות ויסדתו בכמה ראשונים בודדים.

וחתנא דבי נשיאה הגאון ר' אהרון בוטבול השיב וז"ל

שלום וברכה!

כשיש מנהג שיסודו בהררי קודש ונהגו בו בכל הדורות ברצף, דור אחר דור, אין לבטלו בשום פנים ואופן.
הוכחה לדברנו שמהר"ם בן חביב פוסק להקל בדיני הטמנה ושהיה נגד מרן וטען שכך נהגו הספרדים, ועוד כמה דוגמאות.
ואולם המנהג שנהגו במרוקו לברך על הדלקת נרות לאחר ההדלקה לא התברר שהיה מנהג הספרדים מקדמא דנא, אלא להיפך.
בברכת הנותן ליעף כח, כל חכמי הספרדים נהגו לברך ברציפות בכל הדורות ממרן הב"י ועד דורנו.

בברכה
אהרן בוטבול"

וגם כאן קשיא לי שהרי המנהג שהיה בהדלקת נרות הוא לאר רק במרוקו ומסתמא היה לו סמך בהלכה ואע"פ כן ביטלנו.

בברכת התורה

האוחז בשולי גלימתו האדורה של גדול הדורות מרן זי"ע

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,168 צפיות

לכבוד הרה''ג שליט''א.

אשה שרגילה לעשות כל יום בבוקר התעמלות ובמשך היום פעם בחודש מגיע וסתה, האם נימא דיש לה וסת לקפיצות ונ"מ דאם בחודש הבא לא עשה בעונת וסתה התעמלות לא תצטרך לפרוש מבעלה דהרי לא קפצה באותו יום.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
671 צפיות

שלום וברכה,

רציתי לברר את דעת הרב בדין כיסוי ראש לאשה ע"י פאה, האם יש עדיפות לפאה, ואם כן מה מותר בפאה ומה האורך המקסימלי של פאה כי ראיתי כתוב שלמתירים היינו עד הכתף, אך רוב הנשים לא חובשות כך ואולי בגלל זה יהיה מותר יותר ארוכה?

וכן האם מותר פאת "לייס" או פאת סרט או פאה עם גוונים.

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,336 צפיות

לכבוד הרה''ג שליט''א

אשה שבליל הטבילה אמרה לבעלה שלא הספיקה ללכת לטבילה, ושוב (אחרי תכ''ד) אמרה שהיא שוחקת וכן הלכה, באופן שלא היה מספיק האמתלא וכגון דלא היה דרכה לשחוק וכדו' , דהדין הוא דחייבת ללכת שוב לטבול (ולכ' לא מועיל לשאול את הבלנית דהרי דעת הרבה אחרונים דבשוייה אנפשיה לא נאמן אפ' במקום עדים).

האם היא יכולה לצאת מהבית חצי שעה ושוב לחזור לבית ולומר לבעלה שהיא כבר טהורה והלכה למקוה, אפ' שלא עשתה כן שוב, וההיתר משום דאליבא דאמת יודעת שבתחילה היא כן הלכה, רק דבעלה לא היה יכול להאמינה וכעת הדין נותן שהוא כן יכול להאמינה, א''ד היא מחוייבת ע''פ הדין לחזור ולטבול שוב.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
768 צפיות

שלום הרב, יש לנו שתי שאלות בענייני חופה וקידושין:

א - יש עדות שנוהגים שלא הולכים לחתונה של חבר או אף בן משפחה אם מתחתנים בהפרש של פחות מ 40 יום. יש שאומרים שמחליפים סיכות זו עם זו או שמים בכיס לחם ומלח ואז אפשר ללכת' וכל מיני מנהגים כאלו ואחרים מחשש לעין הרע.

עיינתי בספרו הנפלא של הרב 'בית חתנים' החדש ולא מצאתי אזכור לזה, רציתי לדעת מה דעת הרב בענין, האם יש לחוש ויש מקור לכך או שזה מנהג גויים?

ב - לגבי הנושא של שושבינים בחתונה, הורים גרושים שמלווים את החתן והכלה לחופה, האם יש בזה בעיה?

ראיתי שהרב כתב לעניין הורים בזיווג שני או אנשים שאין להם ילדים, אך מה הדין בגרושים, ומה אם ההורים hיפגעו אם יאמרו להם שלא הם יהיו המלווים?

יישר כח!

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
19 צפיות

לכבוד בית ההוראה שלום רב.

אני ורעייתי נשואים יחד כשנה וכמה חודשים, כשבמהלך השנה הראשונה נכנסה אשתי להריון ואחרי שלושה חודשים לערך נעשתה הפלה בגלל חסרון דופק ללא סיבה ידועה. כמה פעמים הרופאת נשים המליצה לעשות בדיקת סקר גנטי, ואמרה שאפשר לגלות על ידה גנים שאולי גורמים להפלה ושאפשר לטפל בהם במקרים מסוימים.

באופן כללי שמענו שאחר חתונה לא ראוי לעשות בדיקות מעין אלו ושיש לסמוך על הבורא, אמנם כיון שכמה פעמים הרופאת נשים המליצה כך, וגם לאור מה שנעשתה הפלה בעבר, שאלתנו לרב האם הרב ממליץ לעשות בדיקה זו?

עוד שאלתנו לרב, כיון שכבר זמן רב אחר ההפלה אשתי עדיין לא נכנסה להריון אם יש לרב איזו עצה או המלצה?

בברכת יגדיל תורה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
310 צפיות

מעשה בחזן שאחר שבירך על ספירת העומר התבלבל ביום וספר ספירה אחרת, והקהל הרעיש לתקנו (ב נו... נו...) בלא לומר את המספר הנכון, והחזן ניסה לתקן ושוב לא אמר את המספר הנכון רק אחר כמה פעמים. והשאלה אם כל המספרים שאמר בין הברכה למספר האמית הוו הפסק בין הברכה למצוה ויצטרך כה"ג לספור שוב, או שהכל בכלל המצוה (כי ניסה והתעסק להגיע למספר האמיתי) ולא הוי הפסק.

הרב יעקב פנירי שליט"א
736 צפיות

שלום רב,

אם אחרי עמידה של שחרית של חול המועד, אני מסופק אם אמרתי יעלה ויבוא של ראש חודש או של חג המצות הזה, האם צריך לחזור ולהתפלל שחרית?

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
605 צפיות

כלה שנמצאת בעזר"נ האם פוטרת את הציבור מתחנון?
ומה הדין במשפחה של 10 אחים שמתפללים בבית לפני השבע ברכות והכלה מתפללת איתם ממש [והחתן לא נמצא ויבא תיכף רק אחרי התפילה] האם יאמרו תחנון?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,022 צפיות

שלום כבוד הרב.

1. היום אני בן 25 ומגיל קטן אני בישיבה ועד היום אני לא מצליח ללמוד גמרא והלכה, אפילו הדברים הבסיסיים כמו חומש ותנ"ך. כרגע אני נמצא בישיבה לוקח שיעורים לא מצליח ללמוד ב100%, בישיבה אני רואה כולם מצליחים ללמוד גמרא הלכה כל מיני נושאים בעיון חוץ מזה מצליחים ללמוד דבר מתוך דבר, אז אני מרגיש שאני אפס כשאני רואה את כולם לומדים בעיון ובהתמדה, אז אני אומר לעצמי שיש להם שכר ענק בגלל הלימוד שלהם ואני יש לי שכר קטן.

2. אני באמת רוצה לדעת ללמוד להתקדם להיות בן עליה כמו שאומר הרשב"י ולעשות את המקסימום, אבל אני לא מצליח ללמוד ואני רוצה לעשות המקסימום כדי שאני אוכל לקבל עולם הבא כמו האבות.

3. האם האדם יש לו עולם הבא לפי כמה הוא למד כמה הוא יודע.

4. יש לי הרבה נפילות בקדושה האם זאת אומרת שאני יפטר מהעולם לפני גיל 60.

5. סליחה כבוד הרב נראה לי לא הוגן כי בתקופה של התנאים הם היו ב100% דבוקים בה' היו מוסרים נפשם לה' היו מקבלים יסורין באהבת ה', ואני הקטן קשה ללמוד בקושי איך אוכל לקבל עולם הבא כמו רבי שמעון בר יוחאי האבות משה רבנו.

6. אם המשיח יבוא איך אוכל לקבל עולם הבא כמו משה רבנו כי אין לי זכויות לא זכיתי לעשות מסירות נפש.

7. מה מוטל עלי כדי להרגיש את הדרגה הכי גבוה של תשובה כמו שמובא בחובות הלבבות.

8. מה צריך לעשות כדי לא להגיע של גדר ביטול תורה כדי לקבל עולם הבא כמו האבות, כי אני לא מצליח ללמוד ובאמת רוצה אז בגלל זה יש לי הרגשה לא טובה לא מרגיש טוב.

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
902 צפיות

לגבי הבדיקות לייצר חזקה שלא רואה מחמת תשמיש, המקובל לעשות בדיקות סמוך לוסתה. ושאלתי בעשו בדיקות ואח"כ לא היה וסת והתפתח הריון, האם ניתן לסמוך על זה כבדיקות טובות, או שראוי לבדוק שוב אח"כ. תודה רבה.

הרב רותם אפלבוים שליט"א
733 צפיות

לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א

האם כלה לפני חתונה צריכה ללבוש לבנים בז"נ, או שיכולה ללבוש צבעוני כדי להצילה מחשש ראיית דם וחשש של חופת נדה? מה ההוראה לכתחילה להדריך כלות.

שאלה נוספת, האם לאחר בעילת מצוה יכולה לבדוק רק ראשון ושביעי לכתחילה, והאם יש להורות כך לכלה?

תודה לכת"ר.

הרב ניסים פנירי שליט"א
816 צפיות

לכבוד הרב שלום וברכה.

ברצוני לשאול מה ההשקפה ההלכתית יהודית בעניין צמחי תבלין שונים כדי לקדם אנרגיה טובה?

לדוגמא: שימוש בעלי דפנה יש שמחממים את העלים להוציא מהם ריח ומייחסים לצמח סגולות מסוימות, או שימוש במקל קינמון, ואפילו שימוש בשום.

כמו כן מה לגבי שימוש במלח כדי להרחיק אנרגיה שלילית? האם יש אמת בדבר הזה?

הרי ידוע שפיטום הקטורת מדבר על שימוש בצמחים, והייתי רוצה לדעת איך זה יכול להתבטא בחיי היום יום למרות שאין בית מקדש.

לחילופין, האם יש בעיה בשימוש כזה? מה ההשקפה היהודית וההלכתית אומרת על העניין הזה?

אודה לתשובתך.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
313 צפיות

לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א

האם מותר לאשה שרואה הכתמות ביום וסתה לא לבדוק כדי להישאר מותרים מבחינה חו"נ ועזרה פיזית מהבעל? (בעמ' נח בספר נראה שא"צ בדיקה לנשים מסוימות, ובאופן כללי התפשט המנהג להחמיר, לפיכך השאלה האם מותר באופן שלא ישמשו בימים אלו אא"כ יבדקו). והאם כבוד הרב דיבר על הנקודה הזו בספרו הנפלא?

יישר כח.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
744 צפיות

שלום. אני שנה אחרי לידה עם כדורי סרזט כבר ללא הנקה (היות ויש לי בעיית קרישיות, זה הכדור שאני ממשיכה לקחת פעמיים ביום), מרגישה קצת הפרשות אבל כמו תמיד לא מסתכלת ולובשת שחור. 

היום כשהורדתי בגדים התלכלכה לי היד קצת וזה היה בצבע אדום, מיד ניגבתי והמשכתי בלי להסתכל. 

אציין שלא נאסרתי בכל השנה האחרונה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
420 צפיות

שלום לרב,

במקום שיש בעיות בשלום בית, האם יש לאשה אפשרות לקנות דברים בלי ידיעת בעלה, אם היא יודעת שהבזבוזים האלו יגרמו למריבות.

חשוב לציין שהאשה קונה בצורה משכלת ולא בזבזנית וכן, גם הבעל וגם האישה עובדים והבעיה של הבעל היא לא כלכלית אלא עקרונית ויותר בקטע של לקבוע ולהחליט.

ואם האישה תקנה זה יסב לה ממש שמחה וסיפוק. 

ויש אפשרות גם שהבעל לא ידע ולא ישים לב אפילו שזה נקנה על חשבונו.

האם יש איזשהו רף של מחיר שזה יהיה מותר? או אם זה משנה מה נקנה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
504 צפיות

שלום,

היום הייתי צריכה לטבול אבל קמתי בבוקר עם כאבי בטן ואחרי בדיקה בבית חולים החליטו להשאיר אותי לניתוח להסרת תוספתן (אפנדציט).

הרופא אמר שאסור לי להיכנס לבריכה אחרי הניתוח, ורציתי לשאול האם מקווה נחשב כמו בריכה? מה הדין בטבילה אחרי ניתוח?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
808 צפיות

שלום וברכה!

התקינו לי לפני שבועיים התקן כשהייתי בסוף מחזור, ומאז אני לא מצליחה לעשות שבעה נקיים שיוצא לי פעם ביומיים נקודה קטנה של דם על הפד על אף שאין לי דימום חיצוני בכלל על הבגד וכדו', והדם בצבע אדום מאוד כמו פצע ולא כמו של מחזור.

השאלה מה ניתן לעשות?

הרב ניסים פנירי שליט"א
713 צפיות

שלום וברכה.

האם מותר לאשה בימים שמותרת לישון ללא בגדים כלל ולהיות מכוסה בשמיכה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
2,000 צפיות

שאלה לגבי חיסכון לכל ילד, לגבי איזה מסלול כשר? האם ניתן לשים במסלול סיכון מוגבר או רק מסלול הלכה?

אני ספרדי אם זה משנה, ואני בן תורה וחשוב לי להקפיד על ההלכה, אבל אני רוצה לדעת אם זה רק חומרא או מעיקר הדין, תודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
613 צפיות

לאשתי יש היום מקווה והיא ראתה דם בבדיקה. היא לוקחת אמצעי מניעה סרזט והיה לה לפני חצי שנה דם ביום המקווה שמקורו בפצע. אשמח לדעת מה לעשות דחוף תודה

הרב ניסים פנירי שליט"א
963 צפיות

שלום לכבוד הרב שליט"א.

המציאות מוכיחה כיום שרוב החתנים והכלות עושים חדר יחוד. השאלה שלי האם כשעושים חדר יחוד פתוח באופן שהצלם נכנס וכו', הכלה מתחייבת בכיסוי ראש כדין נשואה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,446 צפיות

אשתי אחר הפלה ולקחה נובה רינג, רואה כתמים מראה טהור, אכן אמרה שראתה מראה אדום באסלה, האם צריכה לבדוק לאחר מכן?

הרב ניסים פנירי שליט"א
961 צפיות

לכבוד הרה''ג שליט''א

אשה שהרגישה רטוב באו"מ וקינחה את עצמה בנייר וראתה דם יותר משיעור גריס, האם גם אפשר להקל כמו כל קינוח א"ד הכא הוא יותר חמור מאחר שהרי היא לוקחת את הדם מבשרה שהוא אכן מקבל טומאה, ולא דמי לכל קינוח בעלמא שמקילים משום דהתם התעורר הספק או הידיעה בנייר עצמו שאינו מק"ט, משא"כ בנד"ד שהספק אצלה כבר היה כשהדם על בשרה שאז הרגישה רטוב.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
729 צפיות

שלום וברכה. אני מטפל רגשי מוסמך ואני מטפל בין הייתר בכפייתיות.

יש אצלי בחורים עם כפייתיות בתפילה כך ששמו"ע לוקח להם חצי שעה והם בסבל נורא. רציתי מקורות הלכתיים על מנת להראות לבחורים שיירגעו...

אלו הדברים שאני צריך על מנת לפתור דברים שאני שומע אצלי בקליניקה:

א. שלא צריך להקפיד על כל מילה, וגם אם ייצא לא מדויק.

ב. שהשם לא מעניש אם לא כיוון טוב ועשה כל מה שיכול.

ג. שהנחת תפילין לא צריכה להיות מדויקת על המ"מ, ומספיק שישים לב לכלל מסוים וזהו.

ד. לא כל לכלוך קטן כמו אבק על השערות או על הזרוע מהווה חציצה.

ה. וכן אם לא התקלח והעור שלו טיפה שומני אין זה חציצה.

תודה רבה מראש, ויישר כוח על השיעורים המחכימים ובמיוחד על הסידרה ביו"ד ברמת בית שמש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
709 צפיות

אם אחד שמחמיר על עצמו שלא לסמוך על שום עירוב בשבת, מצא אבדה בשבת, האם פטור מהשבה?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
598 צפיות

מעונין להתייעץ לגבי המשך מניעת הריון עקב מצב בריאותי.

הרב ניסים פנירי שליט"א
793 צפיות

שלום, האם אשה ההולכת עם שמלה או חצאית ארוכה רשאית ללכת בלי גרביים/ גרביון (עם נעליים סגורות)? תודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
871 צפיות

לפני כחודש וחצי היתה לי תקלה במזגן - המזגן לא חימם,

הזמנתי בעל מקצוע מאתר 'מידרג' ולאחר בדיקה לפי מראה עיניו קבע שחסר גז ויש למלא גז למזגן כשעלות עבודה היא 650 ש"ח  אישרתי לו לבצע את הפעולה ולאמח"כ המזגן חזר לעבוד ולחמם,

כעת כעבור חודש וחצי המזגן שוב חדל מלחמם, בעל המקצוע הגיע שוב עם מכשיר לאיתור דליפת גז ומצא שיש דליפה במזגן עצמו ומאחר שמדובר במזגן משנת 2007 לא משתלם לתקן את הדליפה כלל וכלל,

טענתי היא שאם מראש היה בודק את מקור הדליפה לא הייתי ממלא גז ומבזבז לחינם 650 ש"ח, מבדיקה שערכתי עולה שעל הטכנאי לבצע בדיקה זו קודם מילוי הגז, מצ"ב קישור: https://www.youtube.com/watch?v=Dcy05bn-QbU

האם טענתי מוצדקת ועליו להחזיר לי את הכסף ששילמתי בעבור תיקון הגז?

 

הרב ניסים פנירי שליט"א
671 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved

שאל את הרב - לפי נושא 2
שאל את הרב - לפי רב משיב

מוקד השאלות לקראת צום כיפור​

כמידי שנה יפעל מוקד מיוחד למענה לשאלות הציבור בענייני הצום בשיתוף קופת חולים כללית

ביום שלישי ח' תשרי (30.9) בין השעות 17:30-21:00

בטלפון 02-571-2010 שלוחה 1

עריכת שטר היתר עיסקא לפרטיים/ לעסקים

תרומה בהעברה בנקאית

שירות העברה בקליק מאפשר לכם לבצע העברה מיידית באמצעות ממשק חשבון הבנק שלכם.

הפרטים שתזינו בעת התשלום הם אלו שיופיעו ע”ג הקבלה.

  • שם: אפיקי מים נפשי תערוג
  • בנק: מרכנתיל (17)
  • סניף: 742 (רמות)
  • חשבון: 79131

כדי שנדע למי להוציא קבלה, מלאו את הפרטים הבאים:

תרומה באמצעות נציג טלפוני

על מנת לבצע תרומה טלפונית

יש לחייג למשרד בטלפון 02-571-2010 שלוחה 0

לחילופין תוכלו להשאיר את מספר הטלפון שלכם בטופס שלמטה

ואנו נחזור אליכם בהקדם!