שאל את הרב

סנן לפי נושא:

סנן לפי נושא

סנן לפי רב משיב:

שאל את הרב - לפי רב משיב

אישה שיש לה התקן נובה טי ותמיד לפני המחזור יום/ יומיים בערך רואה כתמים. נאמר לי שנאסרת לעניין תשמיש, האם נאסרת גם בשאר נגיעות של חיבה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
5,965 צפיות

מעונין להתייעץ לגבי המשך מניעת הריון עקב מצב בריאותי.

הרב ניסים פנירי שליט"א
991 צפיות

הלכתי למסעדה לאכול ארוחת פת ובשר ותוספות. לפני הארוחה הגישו צ'יפס ושתיה, ברכתי אדמה ושהכל ואכלתי.

אח"כ הגישו פת בשר ותוספות הכוללות צ'יפס ושתיה, האם עלי לברך בורא נפשות לפני המוציא?

הרב יעקב פנירי שליט"א
1,710 צפיות

שלום הרב.

רציתי לשאול את כבודו איזה התקן תוך רחמי אתם ממליצים לאשה מניקה שיש בו הכי פחות בעיות הלכתיות.

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,725 צפיות

לא הבנתי, מה ההבדל בין מה שאני מוכר חמץ לבין החנות?

ולמעשה כשאני מוצא חמץ מכור בבית, האם מותר להשתמש בו, מאותו סיבה שאני יכול לקנות בחנות. או שראוי להחמיר מאותו סיבה שאני לא מוכר?

תודה רבה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
913 צפיות

האם מותר ללמוד תורה ברקע של אשתו שרה, או שכיון שקול באשה ערוה אסור ללמוד או לברך כששומע ערוה, דומיא בראיה מול ערוה?

הרב יעקב פנירי שליט"א
819 צפיות

שלום וברכה.

רציתי לשאול מהו הזמן הראוי לעשות את הבדיקות. האם מספיק בזמן הקרוב לוסתה כגון כבר מיום ה25 וכו', או שצריך בזמן שראתה בו פ"א במציאות כגון ה28 [וכמובן שבחודש הזה זמן הוסת מאוחר יותר כגון ב30].

תודה רבה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,094 צפיות

לפני כחודש וחצי היתה לי תקלה במזגן - המזגן לא חימם,

הזמנתי בעל מקצוע מאתר 'מידרג' ולאחר בדיקה לפי מראה עיניו קבע שחסר גז ויש למלא גז למזגן כשעלות עבודה היא 650 ש"ח  אישרתי לו לבצע את הפעולה ולאמח"כ המזגן חזר לעבוד ולחמם,

כעת כעבור חודש וחצי המזגן שוב חדל מלחמם, בעל המקצוע הגיע שוב עם מכשיר לאיתור דליפת גז ומצא שיש דליפה במזגן עצמו ומאחר שמדובר במזגן משנת 2007 לא משתלם לתקן את הדליפה כלל וכלל,

טענתי היא שאם מראש היה בודק את מקור הדליפה לא הייתי ממלא גז ומבזבז לחינם 650 ש"ח, מבדיקה שערכתי עולה שעל הטכנאי לבצע בדיקה זו קודם מילוי הגז, מצ"ב קישור: https://www.youtube.com/watch?v=Dcy05bn-QbU

האם טענתי מוצדקת ועליו להחזיר לי את הכסף ששילמתי בעבור תיקון הגז?

 

הרב ניסים פנירי שליט"א
811 צפיות

נער העושה בר מצוה בימי ראשון או שני האם חייב לקרא שמו"ת של הפרשה הקודמת דהא ניתן להשלימן עד יום שלישי. או שבכלל לא נתחייב בפרשה זו. ומה הדין כשקרא בקטנות בשבת האם יצא יד"ח או שעכשיו רובץ עליו החיוב שלא קיימו בחד דרבנן. ובכלל יל"ד להפוסקים שצריכין לקרא כל הפרשות כסדרן (שאם לא קרא שבוע אחד ישלים בשבוע לאחמ"כ קודם הפרשה הקודמת) האם צריך להשלים כל הפרשות של לפני כדי לקיים המצוה של מכאן ולהבא בשלימות. וגם כאן יל"ד אם כן קרא בקטנותו, אי מהני לשיטה הנ"ל לקיים חציו (של הפרשות) בקטנות וחציו בחיוב. תודה רבה

הרב יעקב פנירי שליט"א
862 צפיות

שלום וברכה.

אני כלה וביצעתי הפסק טהרה פעם ראשונה בחיי... מבלבול מסוים, זכרתי ששעת השקיעה מאוחרת ב20 דק' מהשעה האמיתית (בדקתי בבוקר את השעה ומשום מה התבלבלו הזמנים).

מה שקרה הוא, שאת הבדיקה הכנסתי כ5 דק' לאחר השקיעה, ומוך דחוק 2 דק' אחר כך...

גיליתי שטעיתי בשעת השקיעה ביום שלאחר מכן כשבדקתי מה השעה לאותו יום. מה עלי לעשות?

הרב ניסים פנירי שליט"א
108 צפיות

שלום הרב שליט"א

מבדיקה של בודקת טהרה עולה כי יש לי פצע ממש בפתח צוואר הרחם. כרגע אני באמצע 7 נקיים, כשההוראה היא לבדוק ביום השביעי ע"י הבודקת באופן שהבדיקה לא תיגע בפצע.

השאלה שלי, מה לעשות הלאה? כל נגיעה בפצע תגרום לו לדמם. האם לפנות לייעוץ רפואי? זה מונע קיום יחסים? מפחדת שיאסור אותי כל הזמן.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,494 צפיות

ראתה במשך כמה ימים כתמים על פד שחור בכמות שרחוקה מכמות של וסת אך כן בתדירות גבוהה (במשך יום שלם מספיק פד דקיק) בלי הרגשה מלבד הרגשת רטיבות שישנה בכל כתם רגיל, ממתי נחשב וסת? כי כמה שידוע לי יש כמות מסוימת שחוששים.

נ.ב משתמשת בהתקן קיילינה והכתמים התחזקו אחר הפסקת לקיחת פרימולוט נור שנלקח מספר שבועות.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,638 צפיות

שלום כבוד הרב.

אימי צריכה לעבור ניתוח צריבת בלוטת התריס וקבעו לה תור בימי בין המצרים. האם יש בעיה לעשות את הניתוח בימי בין המצרים, או שעדיף לדחות אותו לאחר מכן?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
7 צפיות

שאלה לגבי חיסכון לכל ילד, לגבי איזה מסלול כשר? האם ניתן לשים במסלול סיכון מוגבר או רק מסלול הלכה?

אני ספרדי אם זה משנה, ואני בן תורה וחשוב לי להקפיד על ההלכה, אבל אני רוצה לדעת אם זה רק חומרא או מעיקר הדין, תודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,239 צפיות

שלום רב.

כשהרב קידש אותי בחופה הוא אמר רק את השם השני שלי...

זה תופס?

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,275 צפיות

עשיתי היום התקנה של התקן מירנה, הרופאה אמרה שיש דימום כתוצאה מהתפיסה של הצוואר עם הצבת בגלל שהרחם היה אחורי

האם הדימום מטמא? 

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,299 צפיות

רציתי לשאול: כתובה שכבר נמסרה לפני כמה שנים. בשם החתן כתוב: ״אברהם בן יעקב״ ומסדר הקידושין שם חץ בין ״אברהם״ ל״בן״ וכתב למעלה, בין השיטות, ״דמתקרי אלברט״ והחתים העדים בצד ימין של הכתובה במקביל לתיקונו. ובסוף הכתובה, כבר מודפסות התיבות ״הכל שריר וקיים״ ורק החתים העדים שוב ללא נוסח של קיום למטה.

האם יש צורך לכתוב כתובה דאישתכח בה טעותא?

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,303 צפיות

שלום רב ומועדים לשמחה

אשמח לדעת חוו"ד הרב האם ניתן להקל כשנמצא עם אשתו במסעדה וכו' בימי נידתה לאכול הבעל והאשה מחמגשית מחולקת, כשכל אחד אוכל מחלק אחר להחשיב כקערות נפרדות, או שאחרי הכל הוא קערה אחת ויש לאסור.

ייש"כ עצום!

הרב ניסים פנירי שליט"א
878 צפיות

לכבוד הרב שלום!

ביום ראשון אשתי עשתה הפסק טהרה, לאחר לידה (תוך ימי טוהר), וההפסק יצא טהור, כך גם הבדיקות בוקר וערב של יום שני.

והיום (יום שלישי) הופיע כתם על בגד צבעוני, הכתם גדול מכגריס.

ראיתי בספר של הרב (אפיקי מים) שבמקרה זה יש לעשות שאלת חכם.

השאלה האם יש לעשות הפסק טהרה חדש, או שניתן להמשיך בשבעה נקיים?

תודה רבה

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
2,146 צפיות

אשה קינחה מבחוץ בעד בדיקה, וראתה כתם הגדול מגריס, האם עד הבדיקה מקבל טומאה?

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,138 צפיות

לכבוד הגר"מ פנירי שליט"א האם יש להורות לכלה שראתה דם בביאה ראשונה, שמביאה שניה ואילך לא תבדוק כלל את המגבת עד לאחר הכביסה שלא להסתבך שוב עם דם וכתמים וכו'? יישר כח

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,585 צפיות

שלום.

אשתי לא הצליחה להטהר כבר 7 שבועות בגלל כתמים. בשני בערב עשתה הפסק טהרה, אך היום מחמת בלבול שכחה לבדוק ביום, ובדקה כמה שעות אחר צה"כ.

האם ניתן לצרף את שיטת הראב"ד והרמ"א (קצו ד) שבדיקת לילה הוי בדיקה, וכן את שיטות רוב הראשונים שהלכה כרב שסופן אע"פ שאין תחילתן, וכן שיטת הדגמ"ר שאפילו בשני אמצעיים סגי, ולהורות לה לבדוק עכשיו, וכן בימים הבאים ותטבול בשני בערב כמתוכנן?

תודה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,340 צפיות

שלום לכבוד הרב הגאון אשר שותים אנו בצמא את דברי תורתו.

הסתפקנו בכולל בעניין אם חוששים לדם בתולים וכיצד יש לנהוג בבעילת המצוה, בנשים שמורגלות עוד מנערותן להניח באותו מקום טמפון המשמש לספיגה, האם השימוש במוצר זה גורם להשרת הבתולים ויהיה דינה כמי שרופאה ביתקה את בתוליה, או שגורם להשרה חלקית.

תודה מראש.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
1,317 צפיות

שלום רב!

האם לנשים מותר או אולי מומלץ לקרוא תיקון חצות בחצות הלילה?

תודה.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
173 צפיות

לרב שליט"א האם מי שככל הנראה תוכל לעשות הפס"ט ביום ב' דר"ה האם נורה לה לעשות ותטבול ביום הט' במוצאי יו"כ. או שכה"ג שודאי לא יכולה לטבול כן יש להרות לדחות את ההפס"ט.

הרב ניסים פנירי שליט"א
848 צפיות

אני מנותחת קיבה לפני שנתיים וחצי. כרגע בהריון בסיכון אחרי אשפוז שלישי כבר בגלל צירים, פתיחה של 1 ס"מ וצוואר קצר, עם המוגלובין 9.

אציין שתשעה באב לא צמתי, מבררת לגבי כיפור מה לעשות?

הרב ניסים פנירי שליט"א
414 צפיות

לכבוד הרה"ג שליט"א

רצינו לחוות דעתכם בקשר לאשה שקבלה מתנה קערה והיה בדעתה להשתמש בה וטבלה אותה כדין, אלא דשוב התחרטה ורוצה לתתה במתנה לחברתה, דהדין הוא דאין צריכים לטבול שוב כלי זה, אלא דהיא בושה לומר לה דכבר טבול דתחשוב שהיא השתמשה בכך וכדו'.

וחשבנו דאולי יש פתרון שתתן הקערה במתנה לגוי ושוב תחזור ותקנה ממנו. והשאלה היא בתרתי, האם מועיל קנין זה א"ד הוי כמו הערמה בדאו', ואי נימא שאין בעיה בכך האם זה לא נקרא דגורם ברכה שאינה צריכה שתצטרך חברתה לחזור ולטבול עם ברכה.

הרב רותם אפלבוים שליט"א
879 צפיות

שלום כבוד הרב,

האם צריך לעשות בדיקת שקיפות עורפית בהריון? וכן שאר הבדיקות שאינם בדיקות אולטרא סאונד מהמעקב הסדיר? תודה.

הרב ניסים פנירי שליט"א
2,668 צפיות

שלום לכבוד הרב פנירי,

אנחנו שומרי מסורת ומקפידים על מקווה.

בפעם האחרונה בקיום היחסים בעלי נגע הרבה וחזק בעומק צוואר הרחם, ואחרי זה ראינו שנוזל דם, שהפסיק אחרי כ 20 דקות,

האם זה דם פצע לפי המסתבר מאופי קיום היחסים, או שאסור כי זה מגיע מהרחם?

תודה רבה לכבוד הרב.

הרב ניסים פנירי שליט"א
1,172 צפיות

לכבוד מו"ר עט"ר הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט"א.

בעז"ה אני אמור לערוך חופה ביום רביעי הקרוב, לאב קוראים כל בני המשפחה "בוריס" והוא טוען שקראו לו בברית "בכור", וכך באמת מאוד נפוץ כך היה עם מו"ז וכן מו"ח, אך בנדו"ד אשתו אפילו לא ידעה זאת ואפי׳ הוריו קוראים לו בוריס או בוריק [כינוי חיבה לבוריס] בלבד, מלבד זאת העולם קוראים לו "ברוך" וככה החלו לקרוא לו עוד מימי הישיבה לפני ארבעים שנה, אבל בת"ז ובדרכון [הוא עולה מארה"ב] כתוב בוריס והוא מואס בשם ברוך.

מה עלי לכתוב בכתובה, לפי מש"כ כת"ר בבית חתנים אני מבין שצריך לכתוב "בכור דמתקרי בוריס" לאשכנזים [וכך מנהג הבוכרים], ולספרדים בוריס בסוגריים. האם להתייחס לברוך? או שדי באזכרת השם בוריס בהמשך?

הרוצה בתשובה, הקטן שבתלמידיו ראובן יוספי.

הגאון הרב משה פנירי שליט"א
201 צפיות

בית הוראה ‘אפיקי מים’ בראשות הגאון הגדול הרב משה פנירי שליט”א
נוסד בשנת תשס”ז בשכונת רמות בירושלים.
כיום משיבים מטעם בית ההוראה למעלה מ 300 רבנים, בכ -100 ערים ברחבי הארץ והעולם

Ⓒ 2019 - All Rights Are Reserved