נקדים ונאמר שמי שהמסופק בעצמו האם אמר יעלה ויבוא בראש חודש, לדעת הכלבו והרמ"א בדרכי משה סי' תכב, אינו חוזר, אולם לדעת הבית יוסף שם צריך לחזור וכן הסכמת רוב האחרונים. ולמעשה, מסיק בכף החיים שם שיתנה שאם אינו חייב בתפלה זו, תהא תפלתו נדבה.
ולפי זה לכאורה הוא הדין במי שזוכר שאמר יעלה ויבוא אלא שאינו זוכר האם הזכיר ראש חודש או חג המצות. אך אפשר לדחות שהואיל וברור לו שאמר יעלה ויבוא הרי שמן הסתם הזכיר חג המצות ולא ראש חודש כיון שאין הזכרת ראשי חודשים שגורה בלשונו בהיותה נזכרת אחת לחודש, ומכל מקום אם יוכל לחזור ולהתפלל שוב על תנאי שאם אינו חייב בתפלה תהא תפלתו נדבה, תע"ב.