שלום הרב, יש לנו שתי שאלות בענייני חופה וקידושין:
א - יש עדות שנוהגים שלא הולכים לחתונה של חבר או אף בן משפחה אם מתחתנים בהפרש של פחות מ 40 יום. יש שאומרים שמחליפים סיכות זו עם זו או שמים בכיס לחם ומלח ואז אפשר ללכת' וכל מיני מנהגים כאלו ואחרים מחשש לעין הרע.
עיינתי בספרו הנפלא של הרב 'בית חתנים' החדש ולא מצאתי אזכור לזה, רציתי לדעת מה דעת הרב בענין, האם יש לחוש ויש מקור לכך או שזה מנהג גויים?
ב - לגבי הנושא של שושבינים בחתונה, הורים גרושים שמלווים את החתן והכלה לחופה, האם יש בזה בעיה?
ראיתי שהרב כתב לעניין הורים בזיווג שני או אנשים שאין להם ילדים, אך מה הדין בגרושים, ומה אם ההורים hיפגעו אם יאמרו להם שלא הם יהיו המלווים?
יישר כח!
ראיתי בספר הנישואים כהלכתם (פי"ב הערה 40) שמביא בשם ס' מתת מלך סי' קלב שאסור מפני שאסור לגרושים להמצא יחד במקום אחד. ואין דבריו נראים כלל ועיקר כי אין כאן יחוד, וממה נפשך אם היא פנויה הם יכולים להינשא שוב ואם היא נשואה הרי בעלה עמה מן הסתם. ובלא"ה אי אפשר לגזור עליהם שלא להשתתף בשמחת בניהם, ומעולם לא שמענו שגזרו על זה, ולכאורה יכולים לשמש כשושבינים, ואם רואים לנכון שהגברים ילוו את החתן והנשים את הכלה, ינהגו כך.
נבקש להקפיד לשלוח באמצעות טופס זה רק שאלה הנוגעת להבנת התשובה שלמעלה.
במידה וברצונכם לשאול שאלה חדשה,
נא להשתמש בכפתור “שלח שאלה חדשה” שבחלקו העליון של המסך.
א’-ה’ – 18:00-20:00 | 13:45-15:00
ו’ וערבי חג – 10:00-11:30
כמידי שנה יפעל מוקד מיוחד למענה לשאלות הציבור בענייני הצום בשיתוף קופת חולים כללית