לרב שליט"א
א' האם חיוב הבדיקה בעונת הוסת הוא חיוב בעצם, או רק כדי להתיר תשמיש. כי כל עוד לא בדקה מותרים בהרחקות. והאם ניתן להקל בזה באופנים מסויימים, לא לבדוק ולחכות בסבלנות ובינתיים לא להיאסר. וכן האם בדיעבד כששכחה ולא בדקה, חייבת עדיין לבדוק, כי רואה שעדיין לא בא, וכמובן בעונה בינונית יהיו אסורים לשמש ושאר ענייני פרישה כפי מנהגו.
ב' האם יש ענין להקפיד לבדוק בסופה ממש, או שיכול לפני השינה אם חל בלילה, או בבוקר אחרי הקימה.
ג' מה דעת הרב לענין מקלחת או בריכה בעונת וסתה.
ייש"כ גדול.
א. בדיקה בעונת הוסת הקבוע ובעו"ב למי שאין וסתה קבוע, הוא חיוב, לכן אי אפשר להקל שלא לבדוק כדי שלא להאסר. ובדיעבד שלא בדקה אסורים בתשמיש ומותרים בחיבוק ונישוק. ואיני נכנס בכוונה לענין האם חייבת לבדוק תיכף ומיד, כי הבדיקה לאחר שעברה עונת הוסת היא מדין קנס כמ"ש באבני שהם לסי' קפד ס"ט.
ב. נתבאר באבני שהם סי' קפד ס"ט במהדורה עשירית הוא בעמ' סו. ע"ש.
ג. מקלחת פשוט שמותר, אבל רחיצה בבריכה מן הראוי להחמיר, ובמקום הצורך יש להקל, ובלבד שתבדוק לפני כן.
נבקש להקפיד לשלוח באמצעות טופס זה רק שאלה הנוגעת להבנת התשובה שלמעלה.
במידה וברצונכם לשאול שאלה חדשה,
נא להשתמש בכפתור “שלח שאלה חדשה” שבחלקו העליון של המסך.
א’-ה’ – 18:00-20:00 | 13:45-15:00
ו’ וערבי חג – 10:00-11:30
מידי שנה, זה למעלה מ 17 שנה, מפעיל בית ההוראה מוקד שאלות מיוחד לקראת צום כיפור. במוקד משתתפים כעשרים רבנים ורופאים שישמחו להעניק תשובה מקצועית ומוסמכת לכל שואל
שעות פעילות המוקד לשנת תשפ"ה:
יום חמישי ח' תשרי בין השעות 17:30-21:00 בערב
באפשרותכם לקבל שיחה חוזרת ממוקד השאלות בשעות פעילות המוקד