האם בזמן של פרישה בעונת החודש/ בינונית/ הפלגה, יש חיוב לבדוק גם לאשה שרואה כתמים?
דהיינו במצב שאם היא תבדוק היא וודאי תאסר בגלל שהיא תמצא על העד מראה דם, אבל אם היא לא תבדוק המצב אצל האשה שזה יהיה רק מוגדר ככתמים ורק בעוד כמה ימים היא תקבל את המחזור, כך שאם היא תבדוק עכשיו היא תאסר כביכול לחינם לכמה ימים, אז השאלה היא האם היא יכולה לא לבדוק כלל ולא לשמש עד לקבל המחזור, ורק להרוויח שיהיה מותרים בחיבוק וכו'.
תודה רבה.
שלום וברכה.
דבר זה שאלנו למורינו הרב מספר פעמים, והשיבנו כי אין בכוחנו לעקור חיוב הבדיקה בעונת הווסת מכח סברא זו בלבד, ועל כן אין להקל בזה.
נבקש להקפיד לשלוח באמצעות טופס זה רק שאלה הנוגעת להבנת התשובה שלמעלה.
במידה וברצונכם לשאול שאלה חדשה,
נא להשתמש בכפתור “שלח שאלה חדשה” שבחלקו העליון של המסך.
א’-ה’ – 18:00-20:00 | 13:45-15:00
ו’ וערבי חג – 10:00-11:30
כמידי שנה יפעל מוקד מיוחד למענה לשאלות הציבור בענייני הצום בשיתוף קופת חולים כללית