האם כשעונת הוסת ביום יש לנהוג להפריד המיטות מהלילה כיון שבעלות השחר עדיין ישנים או כיון דהתחילו בהיתר שרי?
שלום רב.
גם כאשר עונת הוסת בלילה אי"צ להפריד המיטות אם ישנים כל אחד בבגדו ולא בקירוב בשר ממש, וכ"ש היכא שמתכסים בשמיכות נפרדות, וכמבואר כ"ז בס' אפיקי מים (פי"ז סעיפים יא-יב).
בברכה.
ייש"כ על התשובה בענין הפרדת המיטות.
ומכאן יש לשאול כנ"ל אם יכולים לישון ביחד בלילה כשעונת וסתה ביום, כי השתא שרי. או שמהלילה יש להחמיר לישון כ"א בבגדו ובשמיכות נפרדות בגלל הבוקר?
שלום רב.
כיון שמצינו להרב בא"ח (פ' צו אות ב) שהחמיר אפי' לגבי שינה במטה אחת כשעונת וסתה בלילה, וכ"פ בטה"ב (עמ' עב-עג), הגם שדרכנו להורות היתר בזה גבי שינה במטה אחת, מ"מ נראה דהיינו דווקא היכא שהוא בבגדו והיא בבגדה אפילו בשמיכה אחת, אבל בקירוב בשר ממש הגם שיש כמה סברות שעל פיהם נראה להקל בזה, גם משום שהתחילו בהיתר, וגם משום שרק קודם השינה הייתה הנגיעה נגיעה של חיבה, וכעת כשהם ישנים אין להחשיבה כנגיעה של חיבה וגם אין ברור שימשיכו ליגע זה בזה תוך כדי שינה, והרי מיד כשיתעוררו משנתם יפרשו זה מזה כדין, מ"מ מהיות טוב נראה שיש להחמיר בזה. וכל ערום יעשה בדעת.
ועיין היטב בדברי מו"ר באבני שהם (סי' קפד ס"ב סק"ג) ודו"ק בדבריו היטב.
בברכה.
נבקש להקפיד לשלוח באמצעות טופס זה רק שאלה הנוגעת להבנת התשובה שלמעלה.
במידה וברצונכם לשאול שאלה חדשה,
נא להשתמש בכפתור “שלח שאלה חדשה” שבחלקו העליון של המסך.
א’-ה’ – 18:00-20:00 | 13:45-15:00
ו’ וערבי חג – 10:00-11:30