שלום,
אני אחרי לידה, עשיתי בדיקת הפסק טהרה בזמנה ולמחרת בבוקר בדיקה שיצאה נקייה לחלוטין, אבל התפספסה לי הבדיקה השנייה לפני השקיעה באותו יום ועשיתי אותה רק שעה אחרי השקיעה כשנזכרתי, ויצא נקי לגמרי.
האם אני צריכה להתחיל מחדש ולפספס יום אחד, או שניתן להמשיך כרגיל ולטבול ביום שעשיתי הפסק טהרה בשבוע הבא?
בנוסף, בגלל שאני עם תינוק ומניקה, מאתגר יותר לא לפספס. האם ליולדת ניתן להקל לבדוק רק פעם ביום לפני השקיעה (הבוקר מאתגר יותר כי אני לבד עם התינוק), או אפילו להקל לבדוק רק ראשון ושביעי לפני השקיעה אם הכל נקי בוודאות?
תודה רבה.
שלום רב.
מכיון שביצעת את בדיקת היום הראשון בבוקר, הרי שיום זה עולה לך לספירת הנקיים, ואת רשאית לטבול בזמן.
לגבי מנין הבדיקות הראוי לאשה מניקה, דרכנו להורות שעליה למעט בבדיקות שאינן מחוייבות בשל ריבוי ההכתמות השכיח בימי ההנקה, בפרט לנשים המשתמשות באמצעי המניעה השונים, לכן תוכלי לבצע (מלבד בדיקת ההפסק) רק בדיקה אחת ביום הראשון, בדיקה נוספת באחד מן הימים האמצעיים (רצוי בשני לנקיים ואם שכחה אז תבדוק בשלישי וכו'), ואת בדיקת היום השביעי.
נבקש להקפיד לשלוח באמצעות טופס זה רק שאלה הנוגעת להבנת התשובה שלמעלה.
במידה וברצונכם לשאול שאלה חדשה,
נא להשתמש בכפתור “שלח שאלה חדשה” שבחלקו העליון של המסך.
א’-ה’ – 18:00-20:00 | 13:45-15:00
ו’ וערבי חג – 10:00-11:30
כמידי שנה יפעל מוקד מיוחד למענה לשאלות הציבור בענייני הצום בשיתוף קופת חולים כללית